FOLIUMZUUR LEZEN AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!

lIEVE MEIDEN,

HELAAS LEES IK NOG VAAK DAT MENSEN GEEN FOLIUMZUUR SLIKKEN, OF DAT ZE HET VAAK VERGETEN IN TE NEMEN.

iK HOOP DAT VEEL MENSEN DEZE TOPIC LEZEN EN NOG BELANGRIJKER DAT ZE HET GAAN EN BLIJVEN SLIKKEN!!!!!

HET IS ZO BELANGRIJK OMDAT TE DOEN, TUURLIJK NEEMT HET DE KANS OP EEN KINDJE MET EEN OPEN RUGGETJE NIET WEG, MAAR HET VERKLEINT DE KANS EROP WEL AANZIENLIJK.

NEEM VAN MIJ AAN DAT HET JE HEEL ERG VEEL VERDRIET BESPAREN KAN, ZELF ZIJN WIJ IN NOVEMBER 2006 ONZE DOCHTER NINTHE* VERLOREN AAN DE GEVOLGEN VAN SPINA BIFIDA(OPEN RUGGETJE) EN DE PIJN DIE DAARBIJ KOMT KIJKEN IS MET GEEN PEN TE BESCHRIJVEN, DIT WIL JE NIET MEEMAKEN!!!!

DUS MEIDEN: SLIK FOLIUMZUUR, SLIK FOLIUMZUUR, SLIK FOLIUMZUUR!!!!!

Liefs Randy
sorry dat ik de hele topic in caps heb geschreven maar hoop dat het nu voor eens en altijd duidelijk is!!!!

Hoi Randy!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nadat ik je vorige reactie op het foliumzuur topic had gelezen meteen mijn foliumzuur heb ingenomen..
Ik had het een hele tijd keurig ingenomen, maar toen ben ik het een paar keer vergeten en dan vergeet je het opeens veel vaker....
Ik beloof je dat ik het weer keurig zal gaan innemen!
Thanx!

XXX
Kiki

Helemaal mee eens!! wij besluiten voor een kindje te gaan, dan is het ook onze verantwoordelijkheid om het een zo gezond mogelijke start/ontwikkeling te geven. Hierbij horen ook alcohol en roken enz... Als je je goed wil voorbereiden op een eventuele zwangerschap dan moet je het boekje:    EEN GEZONDE BABY (tips voor kinderwensers) (Deze is geschreven door: MARIEL CROON)   eens lezen, hierin staat precies wat je wel mag en wat niet. ook staat hier in wat  je er voor de bevruchting al aan kunt doen om zo gezond mogelijk voor het vruchtje bezig te zijn!!   Een erg leuk en handig boekje, tevens ook erg leerzaam... succes

Ik neem altijd (nou ja als ik zwanger wil worden dan) foliumzuur in, weet hoe ontzettend belangrijk dat is.
Hoe gaat het nu met je? Vind het zo rot voor je dat je nu (waarschijnlijk) een miskraam hebt gehad. Na het verlies van Ninthe ook nog dit. Ik hoop voor je dat het geluk snel jullie kant op komt .
Groetjes Tara

Thanks Tara voor je medeleven.
We weten inmiddels dat het echt een miskraam is geweest, mijn hcg gehalte in mijn bloed was veeeeeeeeeeels telaag, en ik bloed nu echt heftig.
Net of het laatste beetje hoop eruit bloed.
het gaat goed met ons, het heeft al een plekje en we blijven positief, ooit is het geluk aan onze zijde dat voelen we gewoon, alleen jammer dat je het al anderhalf jaar wil en het niet lukt.
Maar alles komt goed, dat weet ik.

Liefs Randy

Hallo Randy,

Ik ben het hier helemaal mee eens. Een vriendin van me heeft dit 3 keer meegemaakt en  ik heb dus indirect meegemaakt hoeveel pijn dat kan doen.  Het is zo simpel om het risico aanzienlijk te verkleinen je moet er gewoon voor zorgen dat het in je dagelijkse ritme komt. Dat deden de meesten ook met het slikken van de pil, dus zo  moeilijk is het niet om te herinneren om nu foliumzuur te slikken....

Veel succes bij je onderzoek!!!

Groetjes,

Sara

Hoi Randy,

Sinds ik met de pil ben ben gestopt zit ik aan de multivitamines waar ook foliumzuur in zit. Ik vroeg me wel eens af of dat genog is. (is speciale multivitamine voor vrouwen met zwangerschapswens of die zwanger zijn). Als ik zwanger ben meot ik een dubbele dosis slikken. Weet jij daar meer van? Ik heb volgens mij ergens gelezen dat je een verhoogde dosis slikt. Had je bij je eerste zwangerschap dat wel geslikt?

Ik vergeet er wel eens eentje af en toe maar over het algemeen neem ik heb als ik het 's morgens ben vergeten 's avonds alksnog in. Staat gewoon op de aanrecht, zie ik hem 'smorgens met thee maken en 's avonds met eten koken of afwassen. (af ent oe even verstoppen voor visite, hihi)

Weet iemand trouwens meer over zwanger worden/zijn en vegetarisch zijn? Ik eet geen vlees en geen vis, wel melk produkten en eieren. Vraag me af en toe af of ik niet extra visolie moet gaan slikken als ik zwanger ben?

Meis, succes met je aankomende echo,
Liefs Mylène (babypoppenmaakster)

Hoi Randy,

Je hebt helemaal gelijk!!! Niemand zou dat mogen overkomen.. Ik slik al vanaf vorig jaar april trouw elke dag mijn zuurtje.. Ik ben ondertussen al aan potje drie bezig... Als ik zelfs twijfel of ik er eentje ingenomen heb neem ik voor de zekerheid er nog eentje.. Als ik er dan eentje teveel ingenomen heb is niet erg, je lichaam scheidt de overdosis toch wel af.. Dus meiden mocht je twijfelen wel of niet ingenomen neem er dan voor de zekerheid wel eentje in!!

Grz Phoebe

Terug
Bovenaan