FOLIUMZUUR LEZEN AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!

hallo

Ik ben gisteren naar sluis geweest en heb foliumzuur gekocht en gisteren nog begonnen. Vind het heel belangrijk voor het kindje. Heb direct voor 4 maand mee. Je weet maar nooit. Hier in België was het een pak meer en woon toch niet zo ver van sluis en heb er eens een gezellige namiddag van gemaakt.

groetjes sandrine

Hoiiii,

Ik vind het top dat je ons er op wil wijzen wat de gevolgen zijn als je het niet gebruikt. Ik zelf heb het bij de vorige zwangerschap goed gebruikt en een gezond kindje gekregen (inmiddels bijna 3). Nu zijn we begonnen voor de 2e en ik heb, zoals al in een eerdere reactie gelezen zo een overcomplete multivit met extra folium voor aanstaand zwangeren, zwangere, en vrouwen die borstvoeding gekocht....
Scheelt weer in de pillen want ik slik ook al tyrax voor mijn te trage schildklier!!!

Liefs Do

Wat ontzettend erg voor je dat je dat hebt mee moeten maken.

Ik heb mijn eerste potje foliumzuur vandaag gekocht en begin hier binnenkort mee.
In juni stop ik met de pil, dus dan ben ik lekker op tijd erbij.

Hoe ver van te voren moet je eigenlijk beginnen met foliumzuur?
Ik las op het potje een maand voor je stopt met de pil, maar mag het ook eerder of is het onzin om meer als een maand van te voren te beginnen?

Hoi Allemaal

Helemaal gelijk foliumzuur is erg belangrijk. Zelf heb ik namelijk schisis (hazenlip) mijn eerste kindje heeft het ook. Ben erg slordig geweest met het slikken. Bij mijn tweede ben heel netjes geweest en zij heeft het niet (50% kans op een kindje met schisis). Ik ben een maand voordat ik gestopt ben begonnen met het slikken van foliumzuur. En weer   ben ik netjes met het slikken.

Groetjes Sharine

SUPER MEIDEN!!!!!!

helemaal goed, ja een maand van te voren beginnen is idd goed, want een Spina Bifida (open ruggetje) ontstaat nl in de derde week van je zwangerschap, dus eigenlijk meteen, de meeste mensen weten nog niet dat ze dan zwanger zijn.
Dus stel dat je 1 van de gelukkigen bent die gelijk zwanger is, dan slikte je het gelukkig al wel een tijdje.

het is idd zo dat als je "teveel" foliumzuur binnen zou krijgen, je dat er gewoon weer uitplast.
Denk maar zo, ik slik een dosis van 5mg..... en in de meeste tabletten zit 0,4 of 0,5 dus als je denkt het vergeten te zijn, dan kan je er 10 in totaal slikken, om op het aantal mg te komen wat ik slik HAHAHAHAHA.

Dan even de vraag of ik dit vorige keer ook slikte in zo'n hoge dosis: Nee, ik slikte gewoon 0,4mg, Spina Bifida zit namelijk niet in onze familie, dus het was nergens voor nodig om een hogere dosis te slikken.
Dat Ninthe* Spina Bifida had, was hele hele hele domme, en vooral erge pech.
Maar het is wel zo dat als je 1x een kindje hebt gehad met Spina Bifida, dat dat de kans met wel .... ja komt ie..... 1% verhoogt is op herhaling, maar dat is als ik wel de 5 mg tabletten slik.... en meiden das niet erg, want die tabletjes zijn kleiner dan de multivitamine voor zwangere vrouwen die ik trouwens ook nog steeds slik.

ik ben zelf half indisch en ben al extra vitamine nodig, vooral C, ook al eet ik minimaal 3 a 4 stukken fruit per dag, dus ik dacht ik maak gewoon mijn multivitamine voor zwangere vrouwen op, en toen had mijn nicht ook nog een potje voor me.,
Dus eigenloijk krijg ik 5.5mg foliumzuur binnen en dat vind mijn gyn. goed.

Liefs Randy

hoi hoi
kan me voorstellen dat je zo reageert hoor,maar ik neem dus bewust geen foliumzuur.
waarom zul je denken,nou ik hou er niet van om wat in te nemen tijdens de zwangerschap.vroeger hadden ze het over des dat het goed zou zijn en je weet wat daarvan is gekomen.weet dat ze tegenwoordig veel verder zijn met onderzoeken maar nee ik hoef het niet,ze komen op zoveel dingen weer terug,wat eerst goed zou zijn is nu slecht en andersom.daarom gebruik ik dis geen foliumzuur.
o,ja wil je nog even heel veel sterkte wensen want je hebt al heel erg veel voor je kiezen gehad.
liefs sil

Terug
Bovenaan