Foliumzuur, Vitamine D, Roosvicee Ferro

Alle info die je wel niet kunt vinden als je zwanger bent, wat wel eten, wat niet enz enz. Door de bomen zie je af en toe het bos niet meer.

Foliumzuur slik ik al, maar nu lees ik ook in veel boekjes dat je Vitamine D erbij moet slikken, dus ik bij de drogist kijken hebben ze alleen maar Calcium met Vitamine D, die man van de drogist zegt weer dat Vitamine D niet wordt opgenomen zonder Calcium, dus dat je het alleen maar samen in een pilletje kunt vinden, ga dan toch weer twijfelen of dat wel de Vitamine D is die ik zoek. Ook lees ik nu net weer in het Etos baby boek dat er Roosvicee ferro bestaat dit voorziet het lichaam van extra ijzer, klinkt wel goed, maar is dat ook nodig. Ben nu pas iets meer dan 6 weken zwanger, maar wordt wel onzeker van al die info, want je wilt alles toch zo goed mogelijk doen. Slikken jullie nog wat extra naast Foliumzuur tijdens je zwangerschap?

Moeilijk is dat he...er is info genoeg,maar dat kan je ook enorm in de war brengen.........
Ik ben nu zwanger van ons derde kindje,bij de vorige twee heb ik allen foliumzuur geslikt de eerste 12 weken ongeveer.Op het einde van de zwangerschappen kreeg ik ijzertabletten via de verloskundige.
Deze zwangerschap is totaal anders als de anderen,ben er echt ziek van,nu bijna 13 weken,ben gestopt met foliumzuur......Slik nu elke dag Gravitamon. Dit is speciaal voor zwangere vrouwen,alle vitamines en mineralen die je nu nodig hebt zit daar in de juiste hoeveelheid in.Geeft mij een lekker idee,omdat ik maar weinig eten binnen houdt,en op deze manier toch de goede dingen binnen krijg.

Succes met je zwangerschap,laat je niet teveel in de war bengen..en geniet!!

Groetjes,Miranda

Mijn verloskundige heeft toendertijd tegen mij gezegd dat je dat alleen maar hoeft te slikken als je tekorten hebt. Misschien verstandig om het even met haar te overleggen?
Ik heb het namelijk daardoor nooit geslikt.

groetjes Danique
33w6d

hoi hoi

Ik ben nu 20 wkn zwanger en slik al die tijd al gravitamon, dat is speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn en borstvoeding geven.
zo krijg je al die tijd al de vitamines extra binnen die je ook extra binnen moet krijgen.
Je hoeft dan maar een tablet per dag te slikken ipv, dan dit en dan weer dat.

groetjes Carol

Hoi Wendy (zo zul je wel echt heten denk ik),
Ik slik momenteel naast gravitamon ook vitamine B-complex en ik gebruik ook roosvicee ferro en floradix. Maar dat is bij mij inderdaad omdat ik ijzertekort had. Van de staaltabletten die ik kreeg werd ik ziek (diarree) en dan helpt het ook niet echt natuurlijk. Nu moet ik 2 keer per dag floradix innemen, de ene keer met gravitamon en de andere keer met vit. B. comples. Het foliumzuur wat in deze preparaten zit zorgt er dan voor dat het ijzer beter opgenomen wordt.
Roosvicee Ferro kun je gewoon in de winkel kopen en zal geen kwaad kunnen, vult tenslotte ook je ijzer aan, maar het is niet lekker. Je kunt beter veel verse groene groenten eten, veel fruit en wel gravitamon of een ander vitaminepreparaat nemen speciaal voor zwangeren.
In de loop van je zwangerschap wordt je geregeld gecontroleerd en als je dan iets te kort komt, krijg je vanzelf het juiste advies.Laat je niet gek maken!
Patricia

Ik slik multivitaminen speciaal voor zwangere vrouwen, waar ook foliumzuur in zit, maar volgens de verloskundige was dit niet (meer) nodig.
Foliumzuur is belangrijk voor (!) de bevruchting en in de eerste 10 weken van de zwangerschap. Ik ben het pas gaan slikken in week 5 en ze schreef op: geen foliumzuur geslikt :(
De overige vitaminesupplementen  zijn niet nodig als je zelf gezond eet.

Wel heeft ze me aangeraden om visolie te slikken, dus dat neem ik er nu extra bij. Als je veel vis eet, is dit niet nodig.
En ik neem af en toe een  scheutje Roosvicee Ferro.

Hallo,
op de site van het voedingscentrum vind je alle informatie over gezonde voeding.
Het is inderdaad zo dat foliumzuur alleen in de eerste 10-12 weken nodig is. Daarna kun je zelf de keuze maken of je overgaat op een speciale multivitamine voor zwangeren. Hierin zitten alle noodzakelijke vitamines en mineralen (en bij de etos ook visolie). Of je dit nodig hebt hangt van je situatie af, maar dan moet je wel 6 volkorenboterhammen met boter en beleg, 2 stuks fruit, 3 eetlepels groente etc naar binnen kunnen werken. De meeste zwangeren halen dat niet en dan is een multivitamine een goede keuze.

Hoi,
Ook ik gebruik Gravitamon. Voor ik zwanger was slikte ik alleen foliumzuur.
Uit ervaring weet ik dat als ik zwanger ben, ik minder eet.. helaas.
Dus is een multivitamine zoals Gravitamon heel prettig. Krijg je idd alles binnen
wat je nodig hebt zonder dat je je misselijk hoeft te eten.
En idd laat je gezonde verstand het werk doen met al die "adviezen" en laat je
niet gek maken!! Mij heeft het zelf heel erg geholpen om te denken aan hoe de
generaties voor ons het deden. Dat relativeert het allemaal een beetje.
Geniet vooral van het wondertje in je buik.
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan