Foliumzuur, Vitamine D, Roosvicee Ferro

Hoi,

Ik ben nu ruim 15 weken zwanger en heb na de eerste weken foliumzuur geen extra vitaminen geslikt. Afgelopen weekend stond ik op het punt om Gravitamon bij de drogist te halen, maar er lag echt een dikke laag stof op de doosjes, dus ik dacht dat het wel niet zo'n gangbaar produkt zou zijn. Wel eet ik zo gezond mogelijk (ben wel misselijk, maar geef niet over), ik ga ervan uit dat dat dan voldoende moet zijn.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik wegens laag HB een groot gedeelte van de zwangerschap Floradix (drankje) gebruikt.

groeten,
Henriëtte

hoi hoi,
Inderdaad krijg je een overdosis aan informatie over wat wel en niet mag, gisteren hoorde ik dat cashewnootjes niet kan omdat daar een schimmel in kan zitten, geen kaasproducten gemaakt van rauwe melk etc. Ik slik vit D, foliumzuur en verder chinese kruiden om bloed aan te maken en de foetus rustig te houden.
Maar er komt veel op je af.

buurmeisje

Hoi. Ik heb ook de eerste 12 weken foliumzuur geslikt en daarna over gestapt op gravitamon. Daar zit alles in wat je als zwangere nodig hebt. Je kunt er ook gewoon mee door gaan als je borstvoeding zou gaan geven.
Groetjes Mikkie

hoihoi,

Ook ik gebruik gravitamon en roosvicee ferro..
Mijn vk zegt dat het eigenlijk niet nodig is( ook omdat mijn eetgewoontens goed zijn )
Maar ik wou toch iets extra's
sinds dat ik ferro gebruik voel ik me ook iets actiever.
(had wel last van hele lichte bloedarmoede dus vandaar)

Maar ik denk ook als je gewoon goed eet en voldoende binnenhoud..
dan hoef je je geen zorgen te maken.
vroeger in de middeleeuwen kende ze toch ook geen multivitamine .
en das toch ook goedgekomen?
Het is alleen maar handiger dat die dingen uitgevonden zijn
( maar das dan mijn mening )

Veel plezier met de rest van je zwangerschap..
 dikke kuzz Sylvia

Terug
Bovenaan