Foliumzuur, welke is het beste en hoe vaak kan je het het beste doen?!

Hallo,

Ben hier nieuw, mijn vriend en ik proberen zwanger te worden.
Ik slik al foliumzuur, nu 3 maanden van het merk Davitamon.
Nu zag ik bij de Etos verschillende merken staan. Zijn hier mensen met voorkeur of misschien een beter advies?
Ook deden we het elke dag en dat is volgens mij ook niet goed. Zijn er mensen die mij advies kunnen geven?!

Bedankt

heee meis,
welkom hier !!!
qua foliumzuur heb je n hele goede en verder maakt het denk ik niet zoveel uit welk merk je pakt als het maar aan de hoeveelheid voldoet die je per dag nodig hebt
verder qua klussen kun je het best vrijen wanneer jullie beiden er zin in hebben en misschien rond je vruchtbare dagen wat extra ivm het goede doel he!!
zou het gewoon leuk houden omdat het helaas ook weleens wat langer kan gaan duren!!!
veel succes he met klussen en deze nieuwe spannende tijd
liefs tamaar

Welkom op dit forum!

Ik slik foliumzuur van Het Kruidvat zelf.
Is volgens mij prima. Er is ook een versie waar extra vitamines en mineralen inzitten, maar als je gewoon gezond eet kun je gewoon alleen foliumzuur slikken.

Liefs, nadine.

Oh ja wat betreft het vrijen.
Wij zitten nog maar in ronde 1 en hebben het alsvolgt aangepakt:
Ik heb uitgerekend wanneer de eisprong zou kunnen zijn en rond die datum zijn we extra vaak gaan vrijen en daarna (nu dus) gewoon blijven vrijen wanneer je zin hebt.

En natuurlijk, alleen vrijen als je beide wilt! Das heel belangrijk!

Succes meid!

Hoi hoi,

Ik gebruik dezelfde vitamines als jij. Er zitten een hoop extra vitamines in en dat is wel zo prettig.
Als je HET om de dag doet moet het genoeg zijn, maar als je wilt kan en mag het natuurlijk vaker. Een eitje leeft geloof ik 2 a 3 dagen dus. Maar ik denk dat de kans van bevruchting groter is als hij net is losgekomen, maar dat is een gok hoor. De laatste keer dat ik zwanger raakte  zaten er 2/3 dagen tussen  de seks  rond de ovulatie. En evengoed raakte ik zwanger. Kwestie van geluk en vruchtbaarheid van beide kanten.

Groetjes Joyce

Hoi,

2 maanden geleden was ik bij de huisarts en ik vertelde zwanger te willen worden. Zij adviseerde mij Gravitamon. Verkrijgbaar bij apotheek zonder recept.
Hier zitten alle vitaminen en mineralen in voor vrouwen die zwanger willen worden en die al zwanger zijn. Er zit dus ook foliumzuur in.

Wow allemaal bedankt alvast voor jullie reacties, dat is nog eens een welkom!

Ja we zijn eigenlijk al 3 maanden 'bezig' maar dan deden we het soms wel 3 x per dag is ook niet goed natuurlijk.
Ook heb ik ovulatietesten gehaald en uitgeprobeerd in de dagen dat ik dacht ovulatie te hebben  werd ik ook niks wijzer van.

Ik ben elke 5de week ongesteld wel regelmatig maar vaka maar 4 of 5 dagen..

Ben wel benieuw hoor.:D

Kus voor allemaal

Neo,

je kunt op allerlei leuke en handige sites uitrekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn aan de hand van je vorige cyclus(en). Bijvoorbeeld op 9maand.com of babybrabbel.
Dan kun je gerichter klussen

Succes!

Terug
Bovenaan