Foliumzuur, welke is het beste en hoe vaak kan je het het beste doen?!

op zwangerschapspagina.nl staat ergens een artikel hoe je het best kan vrijen. Het heet volgens mij we vrijen al die tijd verkeerd of zoiets. Hierin staat ook vermeld dat je het beste om de 2 a 3 dagen kan vrijen omdat dan de sperma het beste is. Als je iedere dag vrijt dan schijnt de sperma minder van kwaliteit te zijn.

Lekker kijken wanneer je eisprong ongeveer is en vanaf die tijd om de dag vrijen dat moet goed werken denk ik? ben nog niet zwanger dus kan niet zeggen of dit de manier is.

succes met zwanger worden

Hoi,

Ik slikte altijd foliumzuur van het merk van de apotheek. Het is en blijft gewoon 0,5mg foliumzuur of er nou een merk op staat of niet. Het is wel stukken goedkoper. Ik meen iets van EUR 3,50 per 90 stuks.

Over hoe vaak vrijen zijn de meningen verdeeld. Toen wij bezig waren met onze dochter was de keer dat we elke dag hadden gevreeen raak. Als we in een tijdsframe van 4 dagen voor tot 1 dag na de ovulatie een keer niet hadden gevreeen dus geen resultaat. Het zegt dus helemaal niets. Over het kwaliteit van het zaad las ik laatst het volgende, het artikel had ik ook van dit forum afgehaald maar weet niet meer waar. Er is een professor in Nederland die speciaal onderzoek doet naar dit soort zaken, hij is de enige in Nederland, en hij was tot de conclusie gekomen dat je beter elke dag vrijen kan zodat er zaadjes klaarliggen dan minder vaak of alleen op of rond de eisprongdag. Meer dan een keer op een dag was niet bevordelijk omdat dan de hoeveelheid zaad per lozing wel afnam.

Succes,
Ingeborg

Hoi,
Mijn ervaring is dat bij mij de eisprong echt niet rond de halve cyclus zit..dus we hebben nu drie keer het geluk gehad zwanger te worden, en hebben er echt niet heel veel meer voor gedaan.
Soms maar twee keer per maand en toch zwanger.[ Dat was bij de oudste, omdat we toen net begonnen waren en vriend weinig thuis was ivm werk..]
Of om de vruchtbare dagen heen klussen omdat ik geen kerst kindje wilde[ ben ik zelf nl al...]..en toch zwanger worden..[ 19 dec geboren]
Mooi toch!!!
Het laat zich niet echt plannen.
Na onze miskraam van vorige week, laat ik het echt los..Het komt als het komt, en als het voor ons is weggelegd...
Toch succes, maar ik denk dat loslaten het beste werkt...
Groet R

hoi ,

ik heb zelf gravitamon daar blijkt alles in te zitten.
en is speciaal voor ons die zwanger willen worden.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes en veel succes

Terug
Bovenaan