Foliumzuur

Hoi hoi,
Ik wil een dezer dagen foliumzuur gaan halen maar welke kan ik dan het beste nemen. Je hebt nl. ook van die potjes vitamine waar o.a. foliumzuur inzit en verder nog andere stoffen . Of raden jullie aan om enkel foliumzuur te nemen?

goeie morgen!

Ik heb een potje van Davitamon (Fem natal). Daar zit echt alles in wat je nodig hebt, vitamines, mineralen en foliumzuuur, maar je kunt foliumzuur ook gewoon bij de drogist krijgen.

Ik denk maar zo, als je een beetje gezond eet en normaal leeft, heb je geen vitamines nodig en hoef je alleen foliumzuur te halen. Als je te veel vitaminen en mineralen in je lijf krijgt, dan komt het teveel er met je urine wel weer uit, maar ik kan me herinneren dat er 1 vitamine is die niet goed is als je daar te veel van neemt.

Ik zou het gewoon vragen bij de apotheek.

Hoi Tika,

Ik gebruik multi vitaal voor de zwangere vrouw van de HEMA. Hier zitten allerlei vitaminen en mineralen in samengesteld voor de zwangere vrouw. Hier zit ook voldoende foliumzuur in. Deze kun je voor en gedurende de hele zwangerschap gebruiken. Je hoeft dan niet extra foliumzuur te gebruiken.
Succes met zwanger worden
Liefs Sas (10 weken)

Ik slik vitamine voor de zwangere vrouw van het Kruidvat (ben nog niet zwanger!), hoorde van de gyn. dat je alleen foliumzuur nodig hebt, als je verder gezond eet. Maar als je een multivitamine neemt, moet je ze wel voor zwangere nemen. In andere zit vitamine A en dat mag je niet (teveel) hebben. Succes.

Tika, erg leuke naam. Die heb ik ook mijn namenlijstje staan.

Een tika is toch eigenlijk de rode stip die hindoe vrouwen op hun voorhoofd dragen??

Heeft niks met zwanger worden te maken, dat weet ik.

Toen ik bij de dokter melde dat ik zwanger wilde worden heeft hij me puur viliumzuur voorgeschreven. Omdat de pil het voliumzuur in je lichaam af breekt heeft hij me aangeraden de dag na het stoppen van de pil er al mee te beginnen. Dus ik zou ik jou geval gewoon bij de apotheek een voorraadje halen.
Succes,
Ank

Terug
Bovenaan