Bontrie, ik neem aan dat dit berichtje is ingegeven op mijn opmerking over het stoppen met foliumzuur....
Je hebt echt helemaal gelijk, ik ben het helemaal met je eens. En ik zal dan morgen ook weer braaf beginnen (af en toe neem ik er wel eens eentje, maar het moet natuurlijk elke dag!).
Toen ik na een heel aantal maanden nog steeds niet zwanger was, ben ik daar zo ontzettend verdrietig van geweest. En trouwens, elke maand weer. Maar ik was zo bezig met zwanger worden, dat wilde ik loslaten. Stress kan ook onvruchtbaarheid veroorzaken. En er waren een aantal mensen die tegen mij zeiden "laat het los, je zult zien, dan ben je in no time zwanger!" (helaas is ook dat niet waar, maargoed).
Elke ochtend als ik het keukenkastje opendeed, en ik zag die strip met foliumzuurpillen liggen, dan ging er weer een steek door mijn hart. "Waarom ben ik nog niet zwanger, waarom anderen wel en ik niet". Dat wilde ik niet meer. Elke dag opnieuw die confrontatie met verdriet. Dus ik heb ze opgeruimd.
Maargoed, ik moet natuurlijk het beste willen voor mijn kindje, als dat er ooit komt, dus ik zal weer braaf beginnen. Ik weet heel goed dat foliumzuur heel belangrijk is, heb zelf een vriendin die met spina bifida is geboren, en ook zij hamert erop. Maar nu weet je de reden!