Foliumzuur!!

Hoi meiden,

Ik ben 2 weken voordat ik met de pil gestopt,  begonnen met het slikken van foliumzuur. Ik heb een vriendin die 3 keer haar kleintje kwijt raakte door een open ruggetje dus als ik dat bij mij  kan voorkomen of nou ja, om het risico  te minimaliseren, en om ook niet die pijn mee te hoeven maken, vind ik het een kleine moeite. Ik zie het dus ook niet als een negatieve herinnering aan het feit dat ik nog niet zwanger ben, maar als een positieve herinnering aan het feit dat ik (hopelijk) een deze maanden zwanger zal zijn. Als ik bij het ontbijt mijn tabletje neem, moet ik altijd glimlachen als ik er aan denk....

Groetjes,

Sara

Lieve Allemaal,

Ik ben nu een half jaartje bezig en slik sinds het stoppen met de pil een speciale multivitamine voor zwangeren (of vrouwen die een zwangerschapswens hebben) en daar zit ook meteen foliumzuur en visolie in. Ik slik deze nu als vervanging van mijn gewone multivitamines. Ik vergeet er heus wel eens eentje, maar vind het inderdaad belangrijk om extra vitamines binnen te krijgen zodat mijn lijf in goede conditie is als het zover zal zijn.. Dan moet ik ook twee vitaminies per dag slikken.

Ik slik Prena fem van Ortica, tip van mijn vriendin die net als ik moeite heeft met pillen slikken, deze capsules zijn glad en dus makkelijk weg te krijgen.

Tevens een vraagje, ik eet vegetarisch (geen vlees en geen vis), wel probeer ik voldoende zuivel en soja te eten. Maar ik vroeg me af of ik naast die multivitamines nog extra visolie moet gaan slikken als ik zwanger ben.. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet eimand hier meer over?

Liefs Mylène (babypoppenmaakster)

Ik heb vanmorgen, met een grote glimlach op mijn gezicht, netjes een foliumzuurpilletje ingenomen! In mijn gedachten was ik helemaal bij jullie meiden van het forum.

Oja, en als je vegetarisch eet, is het heel belangrijk om noten/peulvruchten te eten. Zuivel is inderdaad ook goed voor de eiwitten, maar in vlees (ik denk in vis ook) zitten bepaalde vitaminen die je ook uit noten/peulvruchten kunt halen. Mijn zus is allergisch voor peulvruchten en noten, en zij mag dan ook nooit vegetariër worden heeft de diëtiste gezegd. Dus, even mijn kennis delen!

Terug
Bovenaan