foliumzuur ? !

A

Anoniem

Guest
Hoi domme vraag misschien...omdat we hier al voor nr 2 gaan
Maar ik weet ff niet meer precies wanneer je nu al foliumzuur kan gaan nemen..ook nu zeg maar al nu ik nog niet zeker weet of ik zwanger ben??.. en ook gewoon als  ik ongesteld zou worden doorslikken??????

Foliumzuur kun je en mag je en moet je meteen mee beginnen als je weet dat je voor een kindje wilt gaan. Het kan geen kwaad dus je kunt gewoon doorslikken ook als je ongi bent....

Kus mama22

Hallo, k heb gelezen en er staat veel op de verpakking dat je 4 weken voordat je zwanger wilt worden er al mee kunt beginnen. En tja je weet nooit wanneer je zwanger word natuurlijk. Dus ik ben het meteen toen we besloten hadden voor ons 1e kindje te gaan het gaan slikken. Baat het niet dan schaat het niet. En heb ook gelezen dat je nog aantal weken moet slikken als je zwanger bent.

Ik las in andere topic dat je bij je zoontje in eerste maand van je zwangerschap bent gaan slikken, hoelang heb je het toen doorgebruikt? Daar hebben wij weer geen ervaring in. Dus domme vragen bestaan niet hoor, klets gewoon lekker van je af.

Liefs Nathalie

Hoi meiden,

Ik lees wel af en toe mee hier, maar reageer meestal niet zo veel. Nu ik jullie topic lees, moet ik reageren van mezelf. Januari 2008 is ons dochtertje geboren en helaas overleden. Tijdens de 20 weken echo bleek dat zij niet levensvatbaar was als gevolg van een open schedeltje ( net zoiets als een open ruggetje, maar dan aan de bovenkant). Maar goed, ik moet nu een hele hoge dosis foliumzuur slikken om herhaling (hopelijk) te voorkomen. Slik alsjeblieft foliumzuur als je besluit zwanger te willen worden! 4 weken voor de bevruchting tot minimaal 10 weken erna! (Mag langer). Je kan foliumzuur lange tijd slikken dus geen probleem als je niet meteen zwanger mag worden!

Meiden, heel veel succes met zwanger worden!

Vreselijk XY wat jullie hebben moeten doormaken!
Hopelijk houden julli ook  snel een gezond kindje in jullie armen!

Het is het beste om foliumzuur 4 weken voor de bevruchting al te slikken! het heeft namelijk ongeveer 4 weken nodig om optimaal opgenomen te wordne in het lcihaam.
Ik weet niet meer exact tot welke week je het moet slikken, maar dat vertelt de VRL je wel! Het kan overigens abslouut geen kwaad als het heel lang slikt, omdat je niet snel zwanger bent.

Ik slik overigens Gravitamon. Dan weet je zeker dt je en je foliumzuur binnenkrijgt en extra vitamines die je lijf hard nodig heeft! Die tabletten slik je de gehele zwnagerschap en ook nog tijdens de borstvoedingsperiode!

Heeej hoi hoi..super bedankt voor jullie reacties....
Ik ben overigens nog steeds niet ongesteld..dus ik stap zo met mn zoontje op de fiets en ga foliumzuur kopen! nog niet eens in huis...erg he...
En XY wat vreselijk zeg dat verhaal van jou...pfff daarom ga ik me haasten naar de winkel. Ik hoop echt dat je snel weer zwanger zult zijn en dat het dan super goed gaat! Gun ik jullie van harte... vreselijk....
En Nathalie... tot hoeveel maanden ik precies geslikt heb weet ik niet meer. maar ik weet wel dat ik 2keer over zo'n pot heb gekocht in mn zwangerschap. dus best heel aardig lang hoor. volgens mij wel tot ruim 7maanden ofzo.... weet niet precies tot hoelang je het het beste kunt nemen. verteld de verloskundige je tegen die tijd allemaal wel hoor!!
Liefs mij

hoi,

ik heb jullie verhalen even gelezen en ik ben er wel blij mee,wij willen ook graag een kleine maar ik wist niet of je gelijk mag beginnen met foliumzuur,ben namelijk nog niet gestopt met de pil.weet wel dat je het tijdens je zwangerschap ook iets langer mag door slikken.

gr juutje

Hallo, jeetje XY wat erg. Heb je je zwangerschap wel uitgedragen of is jullie kindje eerder ter wereld gekomen? Heeft ze helemaal niet meer geleefd? Brr krijg er kippenvel van.

Omdat ik niet veel vis eet wil ik denk ik ook omega 3 tabletjes halen, heb gelezen dat dat ook belangrijk is. Kweet alleen ff niet meer waarvoor.

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan