foliumzuur

hallo nicole,

Ik vind dat een goede opmerking, ik val er namelijk ook al de hele zwangerschap over!  Er zijn zoveel mensen  die vinden het allemaal een heel gedoe tegenwoordig dat zwanger zijn. Over wat je wel mag eten en wat je niet mag eten etc..  Ik heb daar al meerdere malen discussies over gevoerd, met name met de mensen van de 'oudere generatie''  Als er dan iets te eten op tafel wordt gezet en ik mag dat niet en dat zeg ik dan ook gewoon, krijg ik standaard de opmerking naar m'n hoofd: "Dat was vroeger ook niet zo, het is allemaal zo overtrokken". Of: "Jullie zijn veel te overbezorgd over  je kinderen" Tsss, je wilt toch het beste voor je kind?  Ãk kan daar zo boos om worden. Ze zeggen het tegenwoordig toch niet voor niets. Oke, ik denk ook wel eens van, misschien gaat het allemaal een beetje te ver, maar ja als je overal leest en hoort je mag dit niet en dat niet, want anders vergroot je de kans op een kind met een handicap of een andere afwijking blablabla... Dan denk je toch zeker wel 10x na voordat je dat dan eet. En dus inderdaad ook met foliumzuur, mijn verloskundige zei: Baat het niet dan schaadt het niet. Waarom zou je het dan niet doen, de eerste maanden heb je er sowieso baat bij!
Ik vind dat je als 'zwangere' al op genoeg dingen moet letten wat mag wel wat mag niet, en dan moet je je zelf ook nog regelmatig verantwoorden tegen over de 'oudere generaties' (en ook tegenover mensen van je eigen generatie) omdat het niet begrepen wordt!!!

groetjes kirsten
37w4d
 
Hey kersje!
Ik weet precies wat je bedoelt, zaterdagavond zijn wij gezellig uit eten geweest met vrienden. Normaal gesproken bestel ik altijd de carpaccio, heerlijk vind ik dat. En dan roept mijn eigen vriend nota bene: ach, dat kan toch helemaal geen kwaad, eet dat toch lekker...
En ja, misschien wordt alles ook wel overdreven, ik eet ook echt wel bri en andere kazen maar toch, rauw vlees en rauwe vis en rauwe melk (waar zit dat in godsnaam in?) laat ik toch wel staan. Het zekere voor het onzekere zeg maar!
Liefs Nicole
 
Terug
Bovenaan