Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het is wel balengrijk om in ieder geval foliumzuur te slikken, eventueel ook multivitamines. Er is veel keuze, van oa Davitamon en VSM. Volgens mij adviseren ze om er een maand voordat je zwanger wil raken, mee te beginnen. Je voorkomt ècht aangeboren afwijkingen als je het slikt, het is geen onzin!
Ik slik op aanraden van de gyn zwangerschapsvitamines. Deze zijn ook goed om zwanger t eworden, omdat er oa minder vitamine A in zit. Deze vitamine schijnt minder gunstig te zijn als je zwanger wilt worden. Ook zit er in de zwangerschapsvitamine meteen de juiste hoeveelheid foliumzuur en andere belangrijke vitamines.
Ik slik vanaf het stoppen met de pil ook Foliumzuur.
Ik heb twee potjes. Een zonder en een met extra vitaminen ed. Toen ik in verwachting was nam ik die met extra vitaminen. Nu trouwens ook weer ivm lagere weerstand (griepje in aantocht?).
Lang gebruiken van Foliumzuur kan geen kwaad hoor! ik adviseer deze zeker te gebruiken.
Ook ik ben direct begonnen met foliumzuur. Wat betreft of je ze bij de apotheek of bij de drogist kunt halen is helemaal aan jou. Het fabeltje dat de pillen bij de apotheek beter zijn is niet waar. Alle pillen moeten aan dezelfde internationale eissen voldoen.
Ik heb jaren op een lab gewerkt waar we medicijnen moesten testen aan deze eissen. Bijvoorbeeld paracetamol.... de goedkope tabletten komen uit dezelfde batch in de fabriek dan de dure van de apotheek. Is het hypocriete van de farmaciewereld. Ik kijk eigenlijk altijd waar ze goedkoper zijn, want waarom zou ik meerbetalen voor dezelfde tablet.
Foliumzuur is voor de aanleg van de zenuwen en tegen een open ruggetje. Je mag ze lange tijd slikken en er wordt aangeraden om minimaal 4 weken voor dat je zwanger zou kunnen worden al te beginnen.
ben dan ook begonnen met het slikken van multivitaminen voor zwangere vrouwe/zwanger willen worden...
Ik heb ook een verhoogd risico op een open ruggetje (mijn vader is er mee geboren, en slaat vaak een generatie over) dus wil dit risico zo veel mogelijk beperken natuurlijk..
bedankt voor al jullie reacties..
ben inmiddels ook al de multivitaminen gaan slikken..
Ik heb ook een verhoogd risico op een kindje met een open ruggetje doordat mijn vader hiermee is geboren, en dit vaak een generatie over slaat. Dus wil dit risico zo veel mogelijk beperken natuurlijk...