foliumzuur?!

hallo,

ik merk dat niet iedereen op de hoogte is van foliumzuur.

het verkleint namelijk de kans op een aangeboren afwijking.
zoals een open ruggetje (lichamelijke handicap)

je mag foliumzuur al gebruiken (word aanbevolen) voordat je zwanger wordt!

ookal duurt het een jaar voor je zwanger wordt, je kan dit gewoon het hel jaar gebruiken.

mijn advies is dan ook, gebruik eerst een goedkoop merk, en als je zwanger bent, heb je pillen die gemaakt zijn voor de zwangere vrouw, zitten extra vitamine in die op dat moment goed voor je zijn..\

gebruiken jullie dit al?
zelf gebruik ik het, sinds ik de pil niet mee slik..

groetjes ja mama

Hallo,

ik gebruik foliumzuur 5 mg (10 tot 12x zoveel als normaal) omdat ik zelf een kleine spinabifida heb.

Ik ben samen met mijn man naar het kinderwensspreekuur geweest. (bij een vk is dat)
Daar werd gesproken dat als je heel gevarieerd eet en je niet om de haverklap aan het overgeven bent je gewoon met je voeding al voldoende binnen krijgt. Ik heb nu dan ook niet in de planning staan om speciale vitaminen te gaan eten. Zeker omdat ik zelf eens op die potjes hebt gekeken. Bepaalde vitaminen die je te veel krijgt,zorgen dat een ander gedeelte van je lichaam niet meer werkt. niet meer of minder, waardoor je andere vitaminen minder binnen krijgt. Was volgens mij bij vit. d en anders bij vit. a. Dat is een wisselwerking in je lichaam.

Maar goed... ik zou kiezen om een week een dagboek bij te houden en dan kan de vk dat vast bekijken en verder advies geven of evt. naar een diëtist gaan, die dan bepaalde proportionering voor je kan maken.

Foliumzuur gebruik ik ook vanaf het moment dat ik op donderdag de laatste pil had en op vrijdag ben ik het gaan slikken. Ook direct 5 mg. (gelukkig via apotheek, want ik heb een pillengootje)

Ik ben het helemaal met jamama eens!

Begin er op tijd mee, zelfs al als je de wens hebt om zwanger te worden!

Zelf gebruik ik Gravitamon, zit alles in. Ik weet niet in hoeverre dat slecht is cu2heleen, anders zal het niet verkocht worden, of tenminste alleen aangeraden worden als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.

Ik kan een slecht eter zijn-:) en dat zie je dan ook aan mijn gewicht vandaar dat ik alles binnen wil krijgen.

Twijfelt iemand aan wat en hoeveel je moet gebruiken, vraag het je (toekomstige) verloskundige. Maar ook daarvan geldt, dat iedere praktijk weer andere richtlijnen heeft.

Succes!

Zeker doen, het is een kleine moeite om elke dag een pilletje te slikken, toch?

Zelf slik ik net als Mascha ook Gravitamon, dat schijnt prima te zijn, ook als je nog niet zwanger bent.

Ook eigen merk is prima hoor en ik zou gelijk een multivitamine gebruiken... altijd goed! Ik raad Etos merk aan, heb ik me heel goed onder gevoeld ook tijdens de zwangerschap... helpt goed tegen te vermoeidheid!

Ik heb bijna 2 jaar voor m'n zwangerschap Etos huismerk foliumzuur geslikt, ook een tijdje Gravitamon maar al gauw weer die van de Etos.

Nu ik zwanger ben, heb ik me denk ik, over laten halen om hele dure vitamines te slikken. Die zijn van Orthica en heten: Prena Fem....Kosten 30 Euro voor 1 maand maar daar zit alles in: Foliumzuur, multi vitamines en visolie....

Volgens mij ben ik er gewoon ingetrapt maar ze zeiden in de winkel dat je sowieso visolie erbij moet gaan slikken dus nu alles maar in 1. Heb het wel aan mijn vriendinnen gevraagd de moeder zijn en die hadden alleen maar foliumzuur geslikt tijdens hun zwangerschap.

ik slik ook alleen foliumzuur. verder niks....
alleen vergeet ik nogal eens een pilletje.
bij mijn eerste was het niet nodig volgens de assistente (die wel behoorlijk op de kop heeft gekrgen toen ik zwanger was en toen dus alsnog ben begonnen) en de 2de keer was ik zo snel zwanger dat ik nog niet eens begonnen was met slikken.
deze keer dus wel, en nu duurt het veel langer voor ik zwanger ben...... zal er wel niks mee te maken hebben maar toch...;)

Terug
Bovenaan