foliumzuur?!

Ik heb ook foliumzuur gebruikt voor ruim 2 jaar en tijdens begin van mijn zwangerschap. Daarna snel overgestapt op vitamine voor zwangere vrouwen. Dit is niet echt nodig als je gezond eet. Maar eten was bij mij in de eerste 4 maanden een groot probleem. Ik was erg missleijk en kon maar weinig eten. Ook regelmatig spugen wat niet fijn is. Vitamines leken mij toen wel van belang.

Ik heb onlangs miskraam gehad ook toen gebruikte ik foliumzuur maar ik zag later dat deze al over datum was. Daar zal het vast niet aan gelegen hebben maar let op de datum van je tabletjes.
ondertussen nieuwe gekocht.

Dat is grappig Famke 1980. Mijn eerste zwangerschap was door de pil heen dus ben daarna begonnen met foliumzuur. Mijn 2e was ik in de 2e ronde zwanger en was toen ook nog niet begonnen aan foliumzuur. En nu zit ik vanaf de 1e maand foliumzuur te slikken en ik zit nu al in ronde 4. Weet dat het voor veel dames nog heel vroeg is, maar duurt wel veel langer dan de 1e en de 2e. En het enige verschil is dat ik nu foliumzuur slik. En mijn leeftijd natuurlijk...;-)

IK wel aan de foliumzuur, maar pas vanaf moment van zwanger zijn. Ook de vitamines aan het slikken.

Mijn vk heeft gezegd dat het geen kwaad kan om deze al langer te slikken. Er staat op de verpakking dat het ook niet-zwangeren die zwanger willen worden goed kan doen.

Baadt het niet, schaadt het niet

hi,

ja precies als je voeding goed uitgebalanceerd en gevarieerd is, zal je geen vitamine extra nodig hebben.

je weet natuurlijk nooit wanneer je nu echt gezond bezig ben.
ik ken iemand die dacht dat ze super gezond bezig was met voedingen, bleek een giga te kort hebben aan bepaalde vitamine..

maar wat goed dat jullie allemaal er wel vanaf weten, en gebruiken.

cu2heleen,tjee joh ,jij weet al helemaal waarom je het doet!

foliumzuur alleen is ook wel voldoende,maar zelf zou ik ook die van gravitamon gaan gebruiken als ik zwanger ben..
ik heb last van vermoeidheid(cvs)(dus ook nu ik niet zwanger ben)

groetjes ja mama

Terug
Bovenaan