Follikelgroei en Clomid

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik ben inmiddels anderhalf jaar bezig om zwanger te raken, maar het wil niet echt vlotten. Alles lijkt prima in orde, mijn cyclus is echter erg onregelmatig. Bij mijn vriend is de sperma kwaliteit iets verminderd, maar niet zorgwekkend.</p><p>Vorige cyclus gestart met Clomid 50. Dit maakte dat ik op cyclusdag 12 al een eitje van 18mm had. Ik heb toen Ovitrelle gespoten en ben voor de eerste keer IUI gegaan. Helaas geen positief resultaat... Wel had een mooie cyclusduur van 28 dagen! </p><p>Deze ronde op cd 10 en 12 voor een echo gegaan, maar helaas nog geen groeiende eitjes. Ze blijven allemaal rond de 7/8mm. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik had goede hoop dat de Clomid zijn werk deed, maar ik vraag mij af of deze ronde er nog wel iets gaat groeien..</p><p>Iemand ervaring?</p><p>Liefs</p>

Door pcos ben ik ook in een behandeltraject met clomid terecht gekomen. Dat was erg zoeken. Dan was de dosis te laag, dan te hoog. Zeker erg frustrerend. Maar ronde 5 of 6 is het gelukt! Het leek eerst weer niks te zijn met twee net niet groot genoeg eitjes. Opeens krimpen die en kwam er een mooie grote aan de andere kant. Dat is nu mijn drie maanden oude zoontje.
Natuurlijk is ieder verhaal anders en kan ik je niets beloven maar houd moet! Het kan ook opeens wel lukken ;) 

Bedankt voor je reactie! Positieve verhalen zijn altijd fijn om te horen, ook al is het bij iedereen anders.. Het geeft altijd weer een beetje hoop wat soms erg nodig is :)

Vandaag cyclusdag 15 en eigenlijk nog weinig groei. Links leek hij iets gegroeid te zijn, maar sowieso nog onder de 10mm.. het baarmoederslijmvlies was wel netjes mee aan het groeien, deze was nu 6,5mm. Nu donderdag (cd 18) weer een echo! 
Heeft een iemand nog soortgelijke verhalen en wil die delen? 
Liefs

@AuroraW
Ik had uit mezelf een regelmatige cyclus en pas na 1.5 jaar doorverwezen naar de gyn. Hieruit bleek dat ik pcos heb. Hormonen waren wel in orde alleen teveel follikels die maar niet wilde groeien. Vaak had ik een eisprong met 15mm. Ik kreeg deze ronde ook clomid en had een 2 gigantische eieren ervan overgehouden. Nu zit ik in het wachtbankje. 
Als ik jou verhaal zo lees lijkt het alsof je resistent bent geworden voor clomid, wellicht mag je de volgende ronde een hogere dosis ala het niet lukt deze ronde?

@Seerte
Fijn dat je reageert. Zou het al zo snel kunnen dat ik resistent ben geworden na 2 rondes slikken? Ik zat al te denken om volgende ronde inderdaad maar naar 100 te gaan en kijken of dat meer doet.
Ik ben benieuwd wat ik morgen te zien krijg bij de meting, maar ik ga uit van weinig..
Succes op het wachtbankje.. spannend!

Ik hoop op een hele mooie echo met een grote ei! Ik heb het vaker langs zien komen dat vrouwen resistent werden. Bij mij wilden ze bijvoorbeeld elke ronde een echo om te zien of het nog zijn werk deed..
Maar dit is natuurlijk ook gebaseerd op wat me verteld wordt elke vrouw is natuurlijk weer anders. Ik ben erg benieuwd hoe het is verlopen je echo

@Seerte
Vandaag de echo gehad en er is een mooi ei te zien van nu 14 mm! Wat een opluchting.. nu afwachten wat de gyneacoloog gaat zeggen, maar ik heb weer hoop :)

Terug
Bovenaan