fopfrustraties

Hallo iedereen,
Mijn dochter is nu 9 weken en begint nu met doorslapen 's nachts...ze sliep wel door, maar van 18.00 tot 1.00/2.00 uur. Nu ben ik begonnen met het geven van een "laatste" fles om 23.00 en dit lijkt goed te werken! Het enige waar ze nu voor wakker wordt 's nachts is omdat ze haar fopspeen wilt...Fopspeen erin en ze slaapt weer verder! Dit gebeurt zo'n 4 a 5 x per nacht!
Hebben jullie kinderen dit ook en wat doen jullie eraan?
Groetjes Patricia

Ja hoor en niet alleen maar s nachts.loop savonds gerust nog eens 4 keer naar boven voor de speen.snachts gebeurd het gemiddeld 2 keer dus valt mee.het valt me wel op dat hij hem steeds beter in zn mondje kan houden.denk niet dat er veel aan te doen is.het is vervelend maar ja beter maar accepteren ga straks vanzelf beter.en als ze dan verder slapen is het toch prima?of slaap je daarna zelf niet meer?
liefs jootje

Wat we wel hebben is dat onze dochter (nu 9 weken en 5 dagen) ook al lekker door slaapt. Nu sinds een week of 2. We geven haar rond 23.00 uur idd ook nog steeds een laatste voeding en komt dan rond 07.30 uur weer (dit is ook pas sinds afgelopen maandag). Maar onze dochter heeft (gelukkig) geen fopspeen nodig. Ze sabbelt, vanaf haar geboorte al, op haar knuisjes. Daar hebben we wel een geluk mee...we zijn niet echt voorstander van een speen. We hebben daar al veel ellende mee gezien bij mijn broers en de kids.

Suc6 iig.

Liefs

Joyce

ja hier hetzelfde maar ik geef zijn speen alleen overdag....
eigenliijk alleen in de kinderwagen.

heeft ze de speen echt nodig? of slaapt ze ook zonder en is het alleen voor het inslapen?
loop je er meteen naar toe als ze huilt of laat je ze even huilen?

wat ik bij de vorige 2 deed (die hadden m echt nodig) is een spuugdoekje door de ring heen zodat hij op mondhoogte ligt zeg maar en er niet makkelijk uit kan vallen.

wat trouwens ook nog kan zijn.... bjorn heeft al vanaf de kraamweek speentjes vanaf 3 mnd, die andere waren gewoon te klein voor hem.
die kon hij niet in zn mondje houden.
misschien een grotere speen?

He wat latig zeg. Slaapt ze door, wordt je wakker door het speentje...
Ik zou ook niet weten hoe je dit op kan lossen.
Misschien het speentje alleen overdag geven. Dan voldoe je wel aan haar zuigbehoefte. Zal in het begin wel moeilijk zijn 's nachts, omdat ze er al aan gewend is natuurlijk.
En ik zou ook een grotere speen proberen.

Wij willen dit soort dingen voorkomen. Dus Julia krijgt alleen een speen in de kinderwagen of in de auto. En als ze ergens overstuur over is. We lieten haar altijd sabbelen op onze pink, maar dat is soms ook zo lastig. Dus dan krijgt ze haar speen. Maar met slapen proberen we dit echt zo weinig mogelijk te doen en dan alleen overdag. Omdat we er idd niet 4 keer uit willen 's nachts.

sterkte ermee

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik ga inderdaad proberen of een groter speentje helpt.
Ze laat nu heel vaak tijdens het zuigen aan haar speen de speen bijna uit haar mond schieten, wij dachten dat ze gewoon aan het spelen met haar fop was, maar misschien komt dit ook wel omdat ie gewoon te klein is!

Normaal gesproken slaapt ze in met haar speen en laat ze deze na ongeveer 15 minuutjes uit haar mondje glijden en dan is het klaar, waarom ze nu de afgelopen nachten haar speen steeds in wil is mij ook een raadsel!
Ik ga haar vanmiddag in ieder geval proberen te laten slapen zonder fop, kijken of ze dan ook in slap komt!

Bedankt!!!

Hey gelukkig geen problemen met speentjes hier 's nachts. Sinds deze week slapt Stan ook de nachtjes door. Hij word zaterdag 8 weken. Dus vind dat ie het netjes geregeld heeft.

Stan heeft trouwens bijna nooit een speentje in zijn mond, alleen om te troosten en heel af en toe om in slaap te vallen.

Maar het kan zijn dat jouw kind meer 'zuig' behoefte heeft. Ik zou dit wel even checken bij CB

liefs

hey,

wordt ze dan echt wakker, of is het alleen dat ze weer van non-rem slaap naar remslaap gaat, en dus weer "wakker" lijkt te worden?
Kan ook zijn dat je gewoon even moet laten gaan paar minuten en dat ze vanzelf weer in slaap valt?

Sterkte

Liefs,

T

Terug
Bovenaan