fopspeen gebruik

Hier gebruiken we ook een speen voor overdag, 's avonds en nachts heeft hij hem niet nodig, want dan valt hij zonder in slaap.

Vannacht 4.00u en 5.00u wel twee keer eruitgeweest, omdat hij wakker werd. Speen erin en hij slaapt zo weel verder. Maar dit sinds dat Sepp afgelopen dinsdag prikjes heeft gehad. Hopelijk blijft het niet zo. Misschien moet ik hem een keertje laten doorhuilen, maar nu even geen puf voor....

Sara krijgt heel soms de speen mee naar bed of buiten bed als de zuigbehoefde groot is. Liever dan haar duim die ze soms zoekt (makkelijker af te leren). Tegenwoordig gebruikt ze vooral haar knuistjes.

Bodhi heeft ook overdag met slapen een speentje en soms ook 's avonds eventjes.
Ik heb ervaring met speen en duim door de oudste twee en weet inmiddels dat t niks uitmaakt qua spreken en ook niet qua afleren...
Mijn dochter had haar duim en afgesproken zodra je gaat wisselen moet je stoppen. Zo gezegd zo gedaan. Nooit moeilijk mee gehad en nu prachtige tanden. Wel een beugeltje, omdat haar kaak te smal is...dat heeft niks met duimen te maken.
Mijn zoon heeft een speen gehad ( alleen voor in bed en in de auto). Afgesproken als je 4 jaar wordt gaat de speen de lucht in ( aan een heliumballon). Zo gezegd, zo op zijn verjaardag gedaan.
Ook nooit moeite mee gehad.
Als ze de behoefte hebben...waarom niet?

Brigitte dat ga ik onthouden dat is wel een goede !!!
marina heeft wel een speentje maa,,, als ze slaapt valt hij altijd uit ze gebruikt hem meestal net voor het eten als ze nog ff moet wachten ,,, ik wil niet dat ze gaat duimen !!!! dus dan maar zo hihi

Ja dat was ook heel bijzonder, we stonden met z'n alleen de speen uit te zwaaien!!
En Quinten maar roepen, daag speenie, daag speenie!!
En als het donker werd buiten keek hij nog wel eens omhoog...en vroeg dan, zou de speen nu bij de sterren zijn?
En meteen duidelijk dat de speen niet meer terug kan komen ook, scheelt een hoop gezeur denk ik.
Zorg er wel voor dat er genoeg helium in zit, want een speen is toch best zwaar voor aan een ballon!

ons meisje krijgt alleen de speen als e er behoeft aan heeft. Er mee slapen doet ze vrijwel niet. Vaak heeft ze hem overdag als wat onrustig is of zuigbehoefte heeft

Terug
Bovenaan