Hallo allemaal, sinds 18 dagen zijn wij de trotse ouders van dochter Mette. Hopelijk kan iemand ons helpen bij het volgende. We geven flesvoeding. 's nachts zet ik de wekker om haar de fles te geven. Dat is meestal rond 5 uur na haar laatste voeding. Als ze gedronken heeft is ze daarna klaar wakker en het duurt dan 2 uur voordat ze weer in slaap is. De enige methode om haar in slaap te krijgen en om haar te troosten is door haar te laten sabbelen op een wijsvinger of pink. Helaas pakt ze geen fopspeen. Dan raakt ze helemaal in paniek. Het zou voor ons heerlijk zijn als ze die wel accepteert, want nu zitten we de rest van de nacht met onze vinger in haar mond. Overigens pakt ze van mijn vriend en mij alleen de wijsvinger en pink van onze linkerhand. Alle andere vingers wil ze ook niet.
Vraag 1) heeft iemand tips om je kleintje toch aan een fopspeen te laten wennen, zodat troosten wat makkelijker wordt?
Vraag 2) na hoeveel tijd mag je je kindje gewoon door laten slapen 's nachts?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Vraag 1) heeft iemand tips om je kleintje toch aan een fopspeen te laten wennen, zodat troosten wat makkelijker wordt?
Vraag 2) na hoeveel tijd mag je je kindje gewoon door laten slapen 's nachts?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)