Fopspeen weigeren

Hallo allemaal, sinds 18 dagen zijn wij de trotse ouders van dochter Mette. Hopelijk kan iemand ons helpen bij het volgende. We geven flesvoeding. 's nachts zet ik de wekker om haar de fles te geven. Dat is meestal rond 5 uur na haar laatste voeding. Als ze gedronken heeft is ze daarna klaar wakker en het duurt dan 2 uur voordat ze weer in slaap is. De enige methode om haar in slaap te krijgen en om haar te troosten is door haar te laten sabbelen op een wijsvinger of pink. Helaas pakt ze geen fopspeen. Dan raakt ze helemaal in paniek. Het zou voor ons heerlijk zijn als ze die wel accepteert, want nu zitten we de rest van de nacht met onze vinger in haar mond. Overigens pakt ze van mijn vriend en mij alleen de wijsvinger en pink van onze linkerhand. Alle andere vingers wil ze ook niet.
Vraag 1) heeft iemand tips om je kleintje toch aan een fopspeen te laten wennen, zodat troosten wat makkelijker wordt?
Vraag 2) na hoeveel tijd mag je je kindje gewoon door laten slapen 's nachts?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
 
Hoi,

Probeer de fopspeen van dodi eens....Die werkt bij onze zoon perfect. Die heeft namelijk gewoon 1 vorm. De spenen van Bibi (I love mama & papa is the best enz) hebben een soort kuiltje in de speen.

Ik heb onze baby nooit wakker gemaakt om te eten! De kraamhulp zei dat ze niet langer dan 8 (uiterlijk 10 uur) zonder voeding mogen. Onze zoon kwam meestal na een uutje of 6 (soms 7)

Succes
 
hallo Mick,
helaas heb ik geen tip voor je want ik zit zelf met de zelfde probleen. mijn dochtrtje is vandaag een maand en ze wil ook niet. ik zit ook de heel tijd met de pink in haar mondje ik geef borstvoeding. ze heeft zuigbehoefde en ik blijf probeer .ik hoop dat het lukt. ook voor jouw.
groetjes Jet
 
Ik kan me helemaal bij Tanja aansluiten. De kers speen voelt meer als een tepel of een flessespeen. Ook kan je kindje doorslapen als ze dat zelf wil. Belangrijk is dat ze allert is als ze wakker wordt.
 
Hoi,
Bij ons lukte het ook niet om een speen te gebruiken. Mijn dochter is nu 7 maanden en heeft dus nooit een speen gehad. Het is toch ook niet perse nodig? Op andere manieren kun je haar ook troosten, bijv. door te wiegen en zachtjes praten. Bovendien schijnt het best moeilijk te zijn om de speen weer af te leren. Ik ben eigenlijk best blij dat ze er geen gebruikt!
Doorslapen mogen ze volgens mij gewoon wanneer ze dat zelf kunnen. Ze geven zelf meestal wel aan wanneer ze honger hebben.

Groetjes,

Ans
 
idd ze mogen doorslapen als ze maar minstens 500 ml voeding per dag binnenkrijgen. heerlijk toch? de mijne deed het ook al meteen geniet er maar van
 
Probeer eens alleen de speen van een flesje te geven (bovenkant van een flesje... hiermee bedoel ik dus de ring van de fles met daarin de speen, rol tevens een washandje op en bevestig dit met wat tape aan de ring) baby denkt dan dat hij/zij het flesje krijgt... mijn zoontje kreeg dat van de zusters op de couveuse afdeling... misschien dat dat lukt.. hoop het voor jullie...

gr Babs
 
Lekker door laten slapen, als hij behoefte heeft wordt de baby vanzelf wakker voor een voeding. Qua fopspenen zou je inderdaad een paar merken moeten proberen, en als de baby's alleen vingers lust, zoek de dikste speen uit. Let op dat als je een flesspeen gebruikt, de baby alleen maar lucht binnenkrijgt (krampen!!)
Succes!
 
Terug
Bovenaan