Fopspeen weigeren

Laat je kindje inderdaad gewoon doorslapen en blijf proberen met die fopspeen. Op den duur wil ze hem misschien wel en dat is best handig. Ik was ook niet zo voor een speen, maar als ze uiteindelijk gaan duimen ben je nog verder van huis. Dit is namelijk veel moeilijker af te leren dan een speen en geeft meer gebitsproblemen. En elke avond je pink in de mond van je kind moeten stoppen om hem/haar in slaap te krijgen is ook niet alles!
 
Dank jullie wel voor de reacties. We zijn de afgelopen dagen blijven proberen met een fopspeentje. In het begin duwt ze hem er steeds uit met haar tong, maar door sussend te praten en zachtjes over haar hoofd te strelen pakt ze hem uiteindelijk toch. En met haar door de kamer wandelen en neuriën en zingen helpt inderdaad ook om haar sneller in slaap te helpen. Wel fijn om te merken dat je door het uitproberen van allerlei dingen, je je kindje steeds beter leert kennen. Je weet steeds beter hoe je je kindje kunt troosten en in slaap kan wiegen. Hoop dat het bij de andere moeders inmiddels ook gelukt is. Succes en geniet van jullie kindjes.
Mick
 
onze zoon wou ook eerst geen fopspeen, en toevallig had ik er een liggen voor 6 maand en ouder en die pakte hij in 1 keer. die zijn wat groter en ronder en kon hij makkelijker grip op krijgen alle andere spenen floepten er zo weer uit.
En wat het slapen betreft, gewoon door laten slapen, want anders kom je straks moeilijk van de nachtvoeding af. Ze mogen uiterlijk 10 uur zonder voeding, en na 2 maand sliep mijn zoon al van 8 uur 's avonds tot 9 uur 's ochtends en ze geven zelf ook wel aan hoeveel slaap ze nodig hebben. Ze worden dan vanzelf wakker als ze honger hebben.
Groetjes yvonne
 
Mijn kleine man wilde in eerste instantie ook alleen mijn pink. Een speen werkte hij heel snel en handig uit z'n mondje. Ik heb het volgende gedaan. Aangezien hij ook last had van krampjes gebruikte in cynababy op m'n pink (die hij er vervolgens van af zoog). Dit deed ik ook op de speen en na een paar weken bleef z'n speen in z'n mond. (Nu 5.5 maand wil hij bijna niet meer zonder).
Wat het slapen betreft. Ik maakte hem niet wakker. Als hij honger heeft meld ie dat wel.
Veel succes
Sas
 
Terug
Bovenaan