fopspeen

Mijn dochter van 5 weken oud huilt bijna de hele dag door. Ik wil haar zo graag een speentje geven om zo misschien een beetje rust te krijgen, maar het probleem is dat ze dat niet wil, ze spuugt het meteen weer uit. Heb al verschillende modellen geprobeerd, maar ze wil het niet, heeft iemand misschien de goude tip ????
 
Ik werd er ook helemaal simpel van dat mijn dochtertje Lizzy alleen maar op mijn pink wilde zuigen. Dat is toch geen doen! Op een goeie dag, toen mijn emmertje bijna vol was zal ik maar zeggen, heb ik het speentje in haar mondje gestopt en er net zo lang met mijn duim op gedrukt tot ze zich overgaf. Dat duurde een goeie 10 minuten. Ik heb de hele tijd de andere kant op gekeken, en de tranen biggelden over mijn wangen. Maar sindsdien is ze verknocht aan haar speentje. Eerst zoog ze er bijna de hele dag op (ze was een week of drie meen ik) en nu heeft ze 'm nog om in slaap te komen.

Ikzelf vond het toch wel een beetje bruut, maar ben achteraf blij dat ik toch doorgezet heb. Ze was hard op weg om me volledig uit te putten...

gr Miriam
mc Lizzy (21 wkn)
 
Hoi Yamila,

soms moet je inderdaad even de speen wat langer tegenhouden, wat miriam ook zegt.
Wat wij ook gevonden hebben, is een druppeltje cinababy (=tegen krampjes) over het speentje uitsmeren en dan de speen geven.
Bij ons was t succes verzekerd.

Succes ermee!

Groetjes Chantal.
 
Hoi Yamila,
Al een tijdje lees ik mee op verschillende forums en wat ik daar lees plus mijn eigen ervaring doen mij vermoeden dat dit moeilijk gaat.
Rot hoor al ze veelt huilt!

Is haar in een draagdoek bij je houden, iets wat je al geprobeerd hebt? Ze worden daar in ieder geval rustig van.
Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar van wat je eet kunnen ze ook krampjes krijgen. Mijn dochter kon er bijv. niet tegen als ik sinaasappels at of sap ervan dronk.

Verder: als niks echt werkt: één schrale troost: meestal duurt het tot ongeveer 3 maanden.

Heel veel sterkte! Groetjes, Jane
 


Martijn pakte ook eerst de speen (die met dat schuine platte stukje van difrax) niet maar,na zelf erg veel met de speen constant tegen zijn gehemelte aan te bewegen/wiebelen is het ons gelukt dat hij nu wel de speen pakt. en er nu dus heftig op zuigt.

misschien dat het jullie met rustig wiebelen met de speen ook wel lukt.
succes!
 
Terug
Bovenaan