Fopspeen

Hoi meiden,

Een vraagje hoe lang doen jullie met de fopspenen?? Vince heeft ze niet heel vaak in meer om even te sussen of in slaap te laten vallen. Spuugt ze zelf dan vaak uit. Gebruik er vier door elkaar heen ivm schoonmaken en de plekken waar ze liggen.. Gebruik eigenlijk nog steeds dezelfde vanaf de geboorte -2 tot 2 mnd. maar zien er alle 4 nog goed uit!

X Laurie

Hoi hoi,

Ik wissel ze om de vijf weken of eerder als ze er niet meer goed uit zien. Ze worden hier wel wat intensiever gebruikt! Volgens mij staat op de verpakking dat ze om de zes weken vervangen moeten worden vanuit hygiënisch oogpunt.
Idd ons huis ligt ook vol met spenen, ha ha!

x

ik heb nog steeds dezelfde 2 als in het begin worden niet heel intensief gebruikt en elke dag uitgekookt.
ik heb wel nieuwe voor haar gekocht maar madame wil alleen bibi spenen.

Net vervanging gekocht, al worden ze hier weinig gebruikt. Zit wel een beetje met dezelfde vraag voor de speen op de fles. We gebruiken hier nog steeds de speen met 2 gaatjes omdat ze anders te snel drinkt (met 3 gaatjes). Maar die gebruiken we al vanaf dat ze 6 weken oud is. Wel elke keer steriliseren, maar ze worden nu wel heel wittig. Misschien ook maar eens vervangen?

Ik doe denk ik ook zo om de 1,5 mnd vervangen o eerder als ze er niet meer goed uitzien.
Zowiezo steriliseer ik ze dagelijks en soms zit er een dag tussen. Heb ook overal spenen liggen boven in bed in de box etc hahah.

Grtjs Mar

Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik echt niet dagelijks alles stereliseer. Volgens mijn kraamverzorgster, was het helemaal niet meer nodig, als de vaatwasser heter dan 60 graden kan. En de spenen gooi ik gewoon in de waterkoker! Af en toe stop ik alles in de magnetron sterilisator. De spenen vervang ik als ze er niet meer fris uitzien. Veda gebruikt er heel af en toe maar een, dus heb tot nu toe, alles 1x vervangen.

de speen word hier niet zo heel erg veel gebruikt ... ik heb ze altijd in een potje (verhoudpotje van avent) als ze niet gebruikt worden sta gewoon in de box,,, de fles speen doe ik iedere maand een nieuwe gebruik 2 flessen verder kook ik de speen vaak uit... heb alle soorte al probeerd maar ze wil alleen de speen die ze de eerste keer gekregen heeft heb er 2 de zelfde ,,, nu wil ze sinds kort een bibi speen maar dat gaat niet van harte ,,, ze heeft het liefst difrax speen !

xxx

Bodhi is er gek op zijn speen om mee in slaap te vallen, maar ook soms gewoon om even tevreden op te sabbelen.
Hij valt altijd met zijn speentje in zijn mond en knuffeltje tegen zijn wang aan in slaap.
Hij is helaas niet gek op de Bibi speen, maar wel op de Difrax, dus die hebben wij. Ik vind de Bibi qua plaatjes, teksten erop leuker en die ring leek me zo ideaal...maar toch een Difrax.
Hier 2 spenen, een voor boven en een voor beneden, ook in een Avent bewaarbakje.
Ik steriliseer ze ook niet dagelijks, idd als de vaatwasser boven de 60 graden gaat is alles ook goed schoon.
En zo om de paar dagen kook ik alles weer even uit.
Kleine man heeft nooit spruw gehad, anders zou ik elke dag wel moeten uitkoken denk ik.

Terug
Bovenaan