Fopspeen

Besloten om nieuwe spenen te gaan gebruiken. Ik had al meerdere nieuwe/ grotere spenen in huis. Nu wel dentalspenen. ik had deze ook voor in het begin maar in het zh gaven ze een combispeen en daarna wilde Vince geen dentalspeen meer!! Tot nu toe pakt hij zijn nieuwe speen goed!

Hier worden de spenen ook elke dag schoongemaakt.
Voor de flessen hebben we al meerdere nieuwe spenen gebruikt nu een 123speen op de difrax en die vervangen we elke maand.

X

Hier wordt de Difrax speen gebruikt.Ik heb hem 1x vervangen. Sepp gebruikt hem alleen als hij overdag in slaap wil vallen.
Nu heb ik een nieuwe van Difrax, eindelijk met een leuk printje (uiltjes), maar dit is een ander soort speen. Zo'n halve. Sepp is er nog niet van gecharmeerd....

Uitkoken doe ik alleen in het begin, daana gewoon onder de hete kraan wassen. Staat in de gebruiksaanwijzing dat dit voldoende is.

x

Lars wil bijna nooit geen speen meer. Hij is op zijn duimpje aan het kauwen, volgens mij krijgt hij binnenkort tandjes.
We hadden 3 bibi speentjes, één voor de opvang, één voor boven en één voor beneden. De difrax wilde hij niet.
Ik heb de speentjes na 8 weken vervangen. Dit stond op de verpakking, of het nodig was weet ik niet maar dacht hou me er maar aan :) Daarna heb ik gelijk een groter maatje gekocht, maar die heeft hij maar een paar weken gebruikt en nu dus niets meer alleen soms bij mijn moeder of op de opvang, maar thuis hoeft hij hem niet meer.
Flesspeentjes kook ik 2 keer per week uit. Gebruik de aventfles voor zijn normale voeding en de difrax voor de pap. Grappig dat het hem dan niet uitmaakt wat voor speen erop zit, als hij maar eten krijgt :)

X

Terug
Bovenaan