foto's maken eileiders, pijnlijk?!?!

Hallo Saar,

Vorig jaar heb ik ook zo'n onderzoek gehad, een HSG.
Ik zag er vreselijk tegen op, omdat je veel negatieve verhalen hoort en weinig positieve, maar het is me echt 100% meegevallen hoor.
Het duurt hooguit 15 minuten en je moet gewoon heel stil liggen (ik had mijn man mee en die mocht er ook gewoon bij blijven, waardoor ik me toch wel iets meer op mijn gemak voelde)Dat is echt een tip!
Het enige wat echt wel even pijnlijk is, is als ze de vloeistof in spuiten, dan heb je gewoon veel krampen (net als bij een zware ongesteldheid pijn) en dat doet echt pijn en omdat je ondanks die pijn stil moet blijven liggen is het even niet zo fijn.Maar bij mij was er niets verstopt en daardoor was het minder pijnlijk.
Maar ik moet je eerlijk zeggen,  de pijn die je voelt  duurt maar heel even en ik had de hele dag gewoon een beetje zeurderige buikpijn er aan over gehouden, maar echt je hoeft zeker niet bang te zijn hoor.
Wel is het zo, dat het voor iedereen weer anders is en voor iedereen een andere beleving!
Heel veel succes en maak je vooral geen zorgen!
Liefs,
Famke

Hee Saar,

Ook ik heb een hsg gehad, vond het ook erg vervelend. Probeer je voor te houden dat de pijn maar kortdurend is. Het pijnlijkst is het doorspuiten van de eileiders, de rest vond ik reuze meevallen. De kans op zwangerschap is de eerste maanden ook groter!
Heel veel sucses....

Liefs Anne

Hoi Saar,
Ik heb eind december een hsg gehad en het is mij 100% meegevallen. Door de verhalen die ik had gelezen zag ik er best wel tegen op, maar dat was achteraf niet nodig. Van tevoren had ik wel een ibuproven en paracetamol geslikt. Het inspuiten van de vloeistof voelt wel wat vervelend, beetje ongi gevoel maar dat trekt snel weg. Op het scherm zag de gyn dat de vloeistof vrijwel gelijk aan het uiteinde van de eileider kwam, deze waren dus mooi open.
Ik hoop dat bij jou alles goed is, dan valt het onderzoek vast ook wat mee!
Groetjes,
Judith

Dank je wel Saar J,

Ik neem dus maar mijn vriend mee en moet maar gewoon even doorbijten als ik de meeste verhalen zo lees.

Maar goed, datum is nog niet bekend want ik moet eerst weer ongesteld zijn en dan de eerste dag van mijn menstruatie bellen voor een afspraak 8 tot 10 dagen later. Dat zal bij mij zo rond begin april zijn.

Dus nog even afwachten.

Veel liefs
Nataly

Terug
Bovenaan