Foto's

StefanieW

New member
Zijn jullie foto's ook zo chaos?
Ik heb ontzettend veel foto's en zou er eigenlijk wel iets mee willen doen. Leuk voor de kinderen. Voor later en nu! Tips?
 
Jaa, ik ook! Zoooveel foto's! Super leuk en waardevol maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Ik ben begonnen met het maken van jaarboeken, want al die foto's digitaal ga je niet zo makkelijk terugkijken. Wat ik doe, is zoveel mogelijk direct op mijn telefoon de foto's sorteren en deleten. Vaak heb ik bijv 10 bijna dezelfde foto, hopende dat er eentje tussen zit waar ze op lachen bijv. Ik probeer dan direct al 8 of 9 weg te gooien, dat ruimt al heel erg op.
Dan probeer ik elke 2 maanden ongeveer, alle foto's op de computer te zetten en in mappen te doen, vooral als er een vakantie tussen zit of speciale gebeurtenis zoals verjaardag oid.
Vervolgens maak ik online (kan bij hema, kruidvat, albelli etc) een fotoboek van de leukste foto's. 1 boek per jaar. Als ze al goed gesorteerd op je computer staan, is het maken van het boek niet zoveel werk meer. Het uitzoeken is het grootste werk, maar dat probeer ik dus steeds tussendoor al te doen. Onze oudste dochter is nu 3,5 en heeft een broertje van 4 maanden. Op dit moment pakt ze vaak haar 'babyboek'  om te zien hoe zij eruit zag als baby en dat zij ook in dat bedje heeft geslapen, zelfde badje heeft gebruikt etc. Heel leuk!
 
Wij uploaden alles naar OneDrive, maar dan ook echt alles. Alle foto's komen eerst in 1 map terecht waar we ze eens in de week uitzoeken. Vervolgens gaan ze naar het mapje "2022" waarin alle maanden een eigen map hebben. Voor 2023 gaan we dit weer net zo doen.
Voor ons babyboek (tot 12 jaar) kunnen we zo heel makkelijk alle foto's er uit plukken die we willen maar ook voor jaarboeken kun je zo makkelijk een selectie maken.
 
Terug
Bovenaan