Hoi! Wij hebben met onze eerste kind ook meegemaakt dat hij 2 x dezelfde vaccinatie had gehad. Het is nu inmiddels 10 jaar geleden, je kunt het ook niet meer terugzien in zijn digitale kinddossier maar er werd tegen ons gezegd destijds dat het geen kwaad kon. Wij hebben toen een extra afspraak gepland en de vaccinatie die hij de eerstvolgende x moest hebben iets later gepland, in overleg met hen en dit was geen probleem.
Ik merk dat we bij onze 2e vooraf altijd checken bij de vpk of arts en hardop vragen ‘welke vaccinatie krijgt hij nu?’
Het is mensenwerk en ze zien zoveel kindjes op een dag, het mag absoluut nooit gebeuren natuurlijk maar het blijft mensenwerk..
wij zijn echt heel erg tevreden met onze cb arts en jeugdvpk en ook de assistente, zo dankbaar dat we in NL deze diensten krijgen. En eerlijk, ik heb zo’n fijne ervaringen met vooral onze jeugdvpk, ze heeft ons laatst doorverwezen voor de behandeling van exceem van onze zoontje na weken kwelling en open wondjes, de huisarts kon er niets mee maar met haar hulp waren we er binnen no time van af. Ze heeft ons doorverwezen naar een specialist, wij wisten niet eens dat dit bestond.
Het heeft geen zin om je energie te verspillen aan boosheid/negativiteit, je wordt hier alleen maar ongelukkiger van lijkt me. Maar ik zou wel een gesprek aangaan/klacht indienen bij de GGD want het mag natuurlijk niet, volgens mij kun je door zo’n fout als verpleegkundige een aantekening krijgen in je bigregistratie ofzo. Als me nu zoiets zou overkomen (ben nu wat ouder) dan zou ik ook in alle staten zijn denk ik, maar ik zou wel kijken naar het allerbelangrijkste en de feiten; wat is concreet gezien het gevolg voor mijn kind, heeft hij er last/schade van?
Sterkte hiermee en hoop dat alles met je zoontje goed gaat!