FOUTE OPMERKINGEN

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Hebben jullie dat ook dat je eigen irriteert aan bepaalde opmerkingen. Zo draagt shanice nou maatje 80 roept er iemand nou al ooh wat is zij groot die van mij toen niet en die van die toen ook niet. Ik heb gewoon gezegd dan hebben jullie wel kleine kinderen want het is de standaard maat voor 9 mnd.  Nee ik doe mijn kind niet naar die school want daar zitten alleen maar turken. Dan ligt er op mijn puntje van mijn tong dan moet je hem ook niet naar die school doen want daar gaat mijn zoon naartoe half nigeriaans zelf ook geen nederlandse die de opmerking maakt. Wanneer zien ze hun vader ja elke dag dan moet je die gezichten zien. Wij gaan voor de tweede ja moeilijk he wat moeilijk echt niet ja adopteren nee ze zijn van mijzelf. Je gaat met een afrikaan dan heb je wel een minderwaardigheidscomplex dat is wel lang geleden ze lag zelf in scheiding de maatschappelijk werkster. Wat leven we in een kromme maatschappij . Mijn vriend belt voor werk nee meneer we hebben niemand nodig bel ik ja mevrouw we zoeken alleen mannen ik zeg oke waarom wijs je mijn man dan af nou voor zo een bedrijf zou ik niet willen werken heb ik ook gezegd. Ik weet niet is dat nou iets typisch zeeuws of komt het bij jullie ook zo voor.

groetjes lisette

Hoi Lisette,

Mijn zoontje is ook 9 maanden en hij draagt ook kleertjes van maat 80. Dus je hoeft je daarover alvast geen zorgen meer te maken. En daarbij, als ze wat groter zijn dan hebben ze alvast wat voor. Ik begrijp niet dat mensen daar zo'n irritante opmerkingen over maken. Hier ben ik dat nog niet tegengekomen. Over de rest kan ik niet echt meespreken, maar ik vind discriminatie wel heel erg. Ik hoop voor je dat het gauw beter gaat. groetjes, Els

Hallo els
dank je voor je reactie. ik heb er nog meer het zijn altijd donkere die vechten en grotendeels in de gevangenis is donker ik vroeg hoe weet je dat zo goed heb je er zelf gezeten. Ja ik scheer ze niet over een kam maar het zijn altijd donkere die crimineel zijn. Ach ik denk maar wat zijn het domme mensen ze zijn gewoon kortzichtig en ik lach er maar om. Maar ik ben bang voor de toekomst nou zijn mijn kindjes nog klein en iedereen kent ze en zijn dol op hun. Maar als ze groot zijn waar lopen hun tegen aan en daar zou ik ze echt wel op voorbereiden dan weer tegen die tijd.
groetjes lisette

Hoi, Hoi,

Dan kan ik je toch even wat moed geven. Toen ik 18 - 19 was zat ik in de klas met een jongen die geadopteerd was uit India. Hij werd heel goed opgenomen in de groep. Hij had ook een Vlaamse vriendin. (Ik kom uit België) Dus heb ik er dan toch een klein beetje ervaring mee. Hier zijn er natuurlijk ook mensen die iedereen over dezelfde kam scheren, maar weet je, dat is meestal uit onkunde. Eens ze mensen leren kennen van een andere nationaliteit, draaien ze wel bij. Hoewel het erg kwetsend blijft natuurlijk. Ik zou die mensen eerder links laten liggen maar wie ben ik en wat weet ik ook van jou situatie, weinig, hé! Nog iets om je op te beuren: de mensen die zo reageren, supporteren dan voor de een of andere voetbalploeg en daarin zitten meestal veel buitenlanders: misschien kan je hen eens vragen als ze die ook terug moeten sturen naar hun land??? Dan zouden we wat zien in het voetbal :). M.a.w. iedereen heeft zijn talent, accepteer hen daarvoor. Heel veel succes, het komt allemaal goed, niet teveel piekeren, want later zal je zien dat al dat gepieker voor niets was!

groetjes,
Els

Ik kan het me volkome indenken, zonder dat ze het DIRECT zeggen zijn ze aan het discrimineren. Iedereen heeft gewoon een recht en dan maak thet niet uit welke kleur je hebt en met wie je een relatie hebt. Je hebt een bloedmooi kindje en vaak zijn mixjes om het maar zo te zeggen (mijn hele familie is een mix) de mooiste kindjes. Over Zifjon hebben ze ook altijd wat te zeggen eerst omdat ik nog borstvoeding gaf, toen omdat hij zo extreem druk is en nu omdat hij nogal groot is. (bijna 10 kilo met 9 maanden en 75 cm ) Mensen vergeten soms dat je iemand heel erg kan kwetsen met die opmerkingen en denken niet an voordat ze wat zeggen. Helaas leven we in een IK maatschappij. Maar laat je niet gek maken hoor, laat iedereen maar zien dat hun vooroordeel niet waar is. Het is toch juist geweldig dat jullie zo een happy family zijn, waar loo[pt men zich meet te bemoeien. lekker blijven genieten van je mannetje en je kind hoor.

Liefs van Mariska

Hallo,
Toen ik bevallen was nou ja keizersneewas iemand die ik ken 3 dagen later bevallen in het ziekenhuis ik lag daar ik had pre-eclampsie mijn zoon op de kinderafdeling ging niet echt goed met hem. I k ging terug naar mijn kamer om te rusten toen werd ik naar haar kamer gereden weet je wat ze zei jij boft bij jou is alles nog intact van onder. Zij had een natuurlijke bevalling met haar zoon was alles goed mocht volgende dag al naar huis ik was de 19e opgenomen 23e ingeleid wat helemaal fout ging milton moesten ze reanimeren spoedkeizersnee onder algehele narcose en ik was toen heel erg ziek en dan zo een opmerking dat vergeet ik ook nooit meer zij had zo moeilijk terwijl mijn zus was overleden toen ik 4 mnd zwanger was van milton en dan met de opmerkingen van haar ik heb het allemaal zo makkelijk grrrrrrr als ik er nog aan denk
groetjes lisette

Hoi Lisette
Ik kom zelf ook uit het zeeuwsche maar heb hier echt geen las van discriminatie
Mijn man is Javaans maar heeft er ook nooit last van ondervonden en die komt ook uit souburg.

Zelf ben ik nederlands en heel veel mensen denken dat ik turks ben.
Eigenlijk iedereen.
Maar ben ook nooit gediscrimineerd maar wel vaak gehoord of ik Turks ben.

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand vertelde in de winkel waar ik werkte (een klant) goh wat kan jij goed nederlands voor een Turkse hahahaha

We wonen nu in een dorpje en daar zijn mijn kids nog mijn man nog mijzelf ooit gediscrimineerd of raar aangekeken.

Dus denk niet dat het komt door het Zeeuwsche maar meer met mensen in je omgeving.

Het is niet leuk dat ze zo reageren en als mensen dat tegen mij zouden zeggen dan zou ik zeker niet meer met ze omgaan of zeker mijn mening geven hoe ik erover zou denken.

Trek je het niet te veel aan.

Liefs Ilse

Hallo Ilse

Bedankt voor je reactie ik zeg er ook inderdaad wat van maar ik ben blij om te horen dat het niet typisch zeeuws is. Ik denk ook dat ik van bepaalde mensen afstand ga nemen want ik irriteer me eigen steeds weer aan de opmerkingen ik heb er al een periode verbannen toen hebben wij het uitgepraat maar het schiet niet op ze kan zo neerbuigend doen dat is echt niet meer leuk. Maar bepaalde opmerkingen kom ook van mensen die ik totaal niet ken en dan denk ik waar bemoei je toch mee.

groetjes lisette

Terug
Bovenaan