(Franse) jongensnaam

Wat leuk, een Franse naam! Je houdt dan wel inderdaad altijd het risico dat het door mensen verkeerd wordt uitgesproken. Ik vind Yves wel leuk, denk dat het een kwestie van een paar keer corrigeren is en dan ben je er wel uit denk ik hoor ? Als je het leuk vindt, hier misschien nog wat suggesties die ook in Frankrijk de laatste tijd veel gegeven worden (ik woon in Frankrijk): 
Marin
Léon
Nolan
Noé
Maël of Naël
Gabin
Jules vind ik trouwens ook mooi, al een paar keer genoemd zag ik.

Jules staat inderdaad bij ons ook nog wel in de top 3 maar we vinden Yves net iets stoerder vandaar de voorkeur voor deze naam.
Is in Frankrijk de naam Noé een typische jongensnaam? Die stond (en staat voor een evt volgende) bij ons op 1 voor een meisje. 

Ja, Noé is zeker een jongensnaam in Frankrijk - het is gewoon letterlijk in de bijbel Noé ipv Noach-  Maar bedankt voor je overweging want hij staat op het lijstje voor onze jongen, maar het lijkt me lastig als iedereen in Nederland het dan als meisjesnaam ziet! 

iev! Dus geen - es er achter.
Wat mij betreft maar 1 uitspraak mogelijk. Maar niet iedereen is bekend met de Franse uitspraak. Dus als je het niet erg vindt af en toe te corrigeren, dan prima?
Wel misschien wat lastiger te noteren als zijn naam genoemd wordt.
"hoe heet je?"
"Iev (Yves)"
"hoe schrijf je dat?"

https://www.naissance.fr/prenoms/top50/2020
Zelf vind ik Iven en Mathis mooie namen.
Mijn vriend is frans, en woon zelf in franstalig Zwitserland. 
L’an dernier, 86’172 bébés sont nés en Suisse, indique mardi l’Office fédéral de la statistique (OFS). Sur ce total, 443 petits garçons ont été baptisés Liam, 437 Noah et 360 Matteo. Chez les filles, 434 nouveau-nées ont été prénommées Mia, 402 Emma et 341 Sofia. Chez les filles, Lara, Emilia, Mila, Lina, Lia, Lena, Anna complètent le top 10. Pour les garçons, il s’agit de Gabriel, Luca, Leon, Elias, Louis, David et Samuel.

Terug
Bovenaan