Frederique

Na een miskraam of zwangerschapsbeëindiging kan het 9 weken duren voordat hCG het normale niveau heeft bereikt. Als je in deze periode een test uitvoert, kun je niet bepalen of de uitslag "Zwanger" het resultaat van een nieuwe zwangerschap is of de uitslag door de hCG van uw vorige zwangerschap wordt beïnvloed. In dit geval raden wij je aan om contact op te nemen met je arts.
Als er na je miskraam of zwangerschapsbeëindiging meer dan 9 weken zijn verstreken, is het moeilijk om aan te geven wanneer je de test moet uitvoeren omdat je menstruatie misschien onregelmatig is. Als je geen idee hebt wanneer je volgende menstruatie is, voer je ten minste 19 dagen nadat je voor het laatst seks zonder voorbehoedsmiddelen had de test uit. Als het resultaat "Niet zwanger" is en je toch denkt dat je zwanger bent, wacht dan ten minste 3 dagen en doe nogmaals een Clearblue-zwangerschapstest

http://home.tiscali.nl/kinderwens/medisch.swf is ook nog wel wat info te vinden. Misschien heb je er wat aan!

Moet zeggen dat ik er niet veel aan heb en toch maar wacht met testen tot 9 weken na mijn miskraam...........en dat duurt nog zo lang!
 
Hoi Nienepien,

Ik had het al door ja. Bedankt voor je info!!!!!
Wat erg dat we 9 weken moeten wachten voordat we pas een test kunnen doen waarvan de uitslag niet beinvloed in door het hcg in ons bloed!! Ik heb nu nl. al 2 testen in huis liggen ;-)
Ik wacht inderdaad maar gewoon af. Ik zou rond 29 mei ongesteld moeten worden maar ik denk dat mijn cyclus nu wel even van slag af is. Ik verlies af en toe nog steeds een klein beetje bloed. Alhoewel het absoluut geen innestelingsbloeding kan zijn hoop je er toch op. Echt belachelijk want dat is onmogelijk 2 weken na een miskraam!!
Wanneer heb jij nou precies je miskraam gehad?
Hoe voel je je nu? Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter na 2 weken. Ik ben lang niet meer zo verdrietig en heb me alweer volop gestort op de eventuele volgende zwangerschap!!
Wat zou het leuk zijn als we samen naar het volgende zwangerforum zouden kunnen gaan!!!! Van het decemberforum door naar het volgende forum. Ik hoop het.

Meis, fijn weekend! (wanneer denk jij dat ongeveer je nod is?)

Groetjes Frederique
 
Hoi Frederique,

Heb net een berichtje getypt op het 'rouw'forum (weet even niet hoe het heet) Ik heb 19 april het werkelijke vruchtje verloren maar bloedde al een week, dus ik ga maar uit van 1 juni (berekend met m'n langste cycles voor mijn zwangerschap. (50 dagen)
En 9 weken wachten vindt ik wel heel lang!!! Dus dat gaat 'm niet worden voor mij!
Ook ik heb me wel weer gestort op een volgende zwangerschap, zit sinds gisteren ook weer aan het foliumzuur.

Qua je hoop, snap ik precies wat je bedoeld, stiekum hoop je toch dat het weer in een keer raak is.
En zou het inderdaad erg leuk vinden om samen naar het volgende zwangerforum te gaan!

Wordt je al een beetje zenuwachtig voor je bruiloft?? Nog 6 nachtjes!!

Liefs Nienepien
 
6 nachtjes??? Nee joh, ik ga woensdag 26 mei trouwen dus nog 11 nachtjes... Maar desalniettemin (wat een raar woord eigenlijk) komt het al heel dichtbij. Ik ben best nerveus en leefde er heel erg naartoe... totdat gisteren een aanslag van de belasting op de mat viel van 6300 euro!!! Mijn vriend en ik zijn er echt kapot van en snappen er helemaal niets van! Maandag meteen bellen met de belasting. Ik ben nu alleen nog maar met mijn hoofd bij die brief van de belasting. Ik hoop maar dat het een fout blijkt te zijn...

9 weken wachten is inderdaad wel heel erg lang hoor. Als ik mijn oude cyclus aan houd dan zou ik rond 29 mei ongesteld moeten worden. Dan wacht ik nog 2 weken extra als ik niet ongesteld word maar dan ga ik toch echt het ziekenhuis bellen voor een bloedtest. Mijn HcG was 2 weken terug 400 dus ik ga ervan uit dat ze dan wel kunnen zien of ik dan zwanger ben of niet...
Ik ben niet zo goed in afwachten ;-)
Maarja, zul je net zien, word ik de dag voor mijn bruiloft ongesteld...
Het gekke is dat ik dus het vruchtje niet ben verloren. Ik bloedde wel maar het vruchtje bleek in het begin al gestopt te zijn met bloeden en is " gewoon" opgenomen door het lichaam. Ik heb dus alleen bloed verloren als bij een gewone menstruatie (maar dan langer en iets heviger).

Ik vind het in ieder geval leuk om contact te hebben met iemand die hetzelfde meemaakt als ik en die zelfs van hetzelfde forum af komt als ik!!

Heel veel succes met klussen de komende dagen... Lastig dat we nu niet weten wanneer we vruchtbaar zijn!!
Zelf ben ik gewoon doorgegaan met het slikken van Dagravitamon ofzoiets. Dat zijn die vitaminepillen waar alles in zit wat zwangere vrouwen/het kindje nodig hebben.
Werk je trouwens? En hoe oud ben je eigenlijk? Ik weet niet of ik het al eens heb gevraagd maar ik kan het zo niet terug vinden.

Zelf ben ik communicatie-adviseur en ben ik april 27 geworden!

Groetjes Frederique
 
Hoi Frederique

Vindt het zelf ook fijn om met iemand te kunnen praten die hetzelfde voelt!
Is toch anders als met vrienden! Die vinden het erg maar weten niet wat ze ermee aan moeten! En dat kan ik best begrijpen!

Dat is even schrikken, die blauwe vervloekte envelop ook, zal toch zeker wel een foutje zijn!! Kunnen jullie er natuurlijk net even niet bij hebben!

Ben jij toen naar het ziekenhuis geweest om je hcg te testen?

Enne is inderdaad een klein rekenfoutje...maar nu zijn het er nog maar 10.

Voel me vandaag een stuk beter, dan gisteren en ga zometeen lekker even op mijn balkonnetje zitten sudderen.
Slik inderdaad ook van die dagravitamon pillen alles in een.

Ik ben 23 jaar en vorig jaar getrouwd met mijn geliefde vent! Ik werk als eerst verantwoordelijk verzorgende in een verpleeghuis. En heb jammer genoeg de afgelopen 2 dagen ook gewerkt, dus zie ng spier wit en ga er nu verandering in brengen!

Groetjes Nienepien
 
Heee Nienepien,

Ben blij te horen dat het beter met je gaat! Voelde me al een beetje schuldig dat ik nou net had zitten te verkondigen dat het beter met mij ging enzo... Neemt niet weg dat ik niet mijn dipjes heb natuurlijk.
Wat een weertje vandaag he? Ik heb ook heerlijk buiten gezeten maar ben heel even naar binnen gevlucht. Ik heb een huid die heel slecht de zon kan verdragen (ben zo'n type die met factor 30 nog verbrand...). Mijn vriend is nu het huis aan het stofzuigen (heb hem goed afgericht haha) en ik denk, even het forum checken... wordt al echt een verslaving dit.
Morgenvroeg ga ik meteen de belasting bellen. Mijn hele weekend is verpest door die aanslag. Ook fijn dat 'ie op vrijdag in de bus valt en je het weekend niemand van de belasting kunt bellen (schijnen ze bewust te doen trouwens zodat de woede op maandag al iets is afgenomen..). Ik laat je weten hoe het is gegaan. Ik ga lullen als Brugman morgen... hopelijk helpt het..
Wat leuk dat je in de verpleging zit. Zelf trekt de verzorging mij ook heel erg (vooral de laatste jaren) maar ben echt het communicatie-vak ingerold. Dit was echt nooit mijn plan. In deze economische tijd wil ik de overstap naar de zorg niet maken maar het zou me niets verbazen als ik dat over een paar jaar alsnog doe!
Nou meis, ik hoop dat je lekker van het zonnetje aan het genieten bent. Veel succes met klussen en we houden contact.

Kus Frederique
 
Hoi
even nog terug op die negen weken uit je berichtje,
Ik hoorde weer via iemand anders dat na je eerste echte menstruatie alle hcg weer uit je lijf is klopt dat dan niet of is dat van die negen weken alleen als je menstruatie heel lang op zich laat wachten?
Over het zonnen,als je zwanger bent kan je toch zo.n zwangerschapsmasker krijgen
door de zon?
bij mij is het, nu al weer bijna 8 weken geleden misgegaan maar loop ik nog steeds met zo ´n masker op m ´n voorhoofd(en erger nog bovenlip, zorro!!)van het vroege zonnetje in feb.en mrt. da ´s balen want het valt echt mensen op.

Jeanette
 
Terug
Bovenaan