frietpan tips gevraagd

hoi allemaal,

Wij hebben vandaag de stap genomen en een frietpan aangeschafd. We gaven per week ongeveer 22 euro uit aan de friettent en denken dat we zo goedkoper uit zijn. Maar nu ben ik dus op zoek naar tips. Wat voor vet moet ik gebruiken? En waar koop ik lekkere snacks en goede friet? Ik ben benieuwd naar jullie tips

groetjes Linda

Hoi hoi,

ik heb altijd het frietvet van Remia en ik snij eigenlijk altijd mijn eigen friet. Persoonlijk vind ik de snacks van Beckers het lekkerst!

Nou veel plezier van je pan!

X Saskia
mv Rik 20 mnd

Hoi Linda,

Tip nummer 1: neem zonnebloemolie.   Frituurt goed en is 'gezond'.
En patat is van eigen merk vaak goed, maar wel echt lang genoeg bakken en niet te veel tegelijk bakken wordt het niet goudgeel.
En snacks: liever duurdere en weinig dan goedkope, want eigen merk kroketten vind ik vaak niet lekker bijvoorbeeld.

groetjes Maris

Hoi..
Ik zou als tip willen geven..Neem blokken vet ipv vloeibaar..Niet omdat het gezonder is..[ juist  niet..].maar omdat je de pan nooit meer schoon krijgt met vloeibaar vet!
Alles boven het vet peil..snapje..koekt mega aan en krijg je er niet meer af!
Ik heb geen vaatwasser, dus weet niet ofdat dat scheelt?
Heb onze oude pan al na een half jaar daardoor weg gedaan..ik ben snel vies van iets nl..haha
En een uitneembare binnenpan is ook makkelijk..
Die hebben we nu, met blokken vet..gaat super!

Wij nemen vaak dunne frietjes..en snacks van Mora..Maar bijv AH snack mix..ook prima..
Zag laatst zakken friet van 2 kilo..gaat best hard nl als je zelf bakt..dan is het niet meer zomaar op is op...
Hier met z'n vijven he..gaat dus goed..

Snackze.. [???] Gr Rina

wow, veel geld voor de frietboer! Hij zal jullie missen
Wij hebben een frietpan met idd zon uitneembare bak en vindt em ideaal.
Gebruiken wel vloeibaarvet, op basis van olijfolie geloof ik en bevalt ons goed hoor. Moet ook zeggen dat ik het bij elke keer vet verschonen ook de pan goed schoonmaak en... idd een afwasmachine doet wonderen. Ook een tip, tijdig nieuw vet erin!
Bij ons bevalt de merken ook het beste wb friet, frikandellen ed.
Ook met zn 2e (jelte eet dr maar een paar) gaat zon zak friet dr snel doorheen, helemaal als je 'alleen' friet eet (zonder salade oid erbij).
Nou ben benieuwd hoe ie gaat bevallen!

gr. Saskia.

Haha dat wordt idd een crisis voor die arme frietboer!
Ik heb met het laatste EK zo'n frietpan gekocht die zelf iedere keer de olie filterd en opvangt in een soort Curverbak onder de pan zelf. Zo kun je dus na elke frituurbeurt de pan reinigen. Volgens mij is ie van Tefal. Maargoed je hebt de pan al gekocht dus op die info zit je niet meer te wachten wrs. maar ik denk wel dat dat de truc is: regelmatig reinigen. Wij bakken in olie, Remia met olijf of net wat voorhanden komt. Ook wel gewoon zonnebloemolie soms.
Onze pan geeft na elke 10x frituren aan dat de olie vervangen moet worden das wel handig maar ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet zo vies vond. Komt natuurlijk ook dat het elke keer gefilterd word en volledig stofvrij opgevangen. Maar maw als de pan het niet aangegeven had, had ik het wrs nog niet vervangen.....
Dus tijdig olie vervangen en schoonmaken zijn mijn tips!
Ik heb tijdens datzelfde EK snacks gehad van Jumbo, het was volgens mij een B-merk witte doos geloof ik iets van Gold..... erop. Superlekker en ze hebben er ook frikadellen van ook goed te eten! En het kostte, in verhouding geen drol!

Als  je  het weten wil.  zal ik de volgende keer ff voor je kijken hoe het heet...

Snackse!!

Groetjes   Saskia

22 euro??? Elke week friet?? Eten jullie dat samen op??????!!!!!!!!!!! Wat veeeel!!! Mijn man is een erge snacker maar dit redden wij niet hoor!
Maarre friettips...snacks van de Makro halen. Dat is horeca kwaliteit dus hetzelfde als in de snackbar. Supermarktfriet is van andere kwaliteit. (familie met een horecagroothandel hierzo). Je moet wel ff ruimte hebben in je vriezer maar het is de moeite waard!

gr.Ing

Terug
Bovenaan