friso 1 comfort

A

Anoniem

Guest
he meiden,

ik ben sinds van de week van friso 1 naar friso 1 comfort overgestapt en het werkt echt perfect!

maar ligt het nou aan mij of stinkt die voeding nou zo erg?
niet dat het uitmaakt hoor,maar mischien ben ik de enige die het ruikt..

liefs kimberley.

Hi Kimberley,

De geur van Friso comfort heb ik eigenlijk nooit wat van gedacht, ook ons ventje deed het er best goed op destijds. Het grote nadeel vond ik de bereidingswijze: vooral als je eens op pad gaat heb je gewoon niet altijd water dat net van de kook af is bij de hand....
Friso is de enige die nog een soort johannesbroodpitmeel gebruikt die in zulk heet water uiteen moet vallen. Dat heeft ons doen overstappen naar Nutrilon en uiteindelijk  naar Bonbébé Comfort (aanrader!) aangezien de Nutrilon A.R. en later (verdikte) Omneo uiteindelijk niet echt goed werkten bij ons mannetje..
Maar als de geur het enige is, net wat je zegt das niet het belangrijkste!! Lekker doorgaan gewoon!

Groetjes Saskia

hoi kimberly,

wil je miss. uitleggen waarom je naar de comfort over bent gegaan ??
krampjes ? of het spugen ?
ik gebruik namelijk ook gewoon friso 1 maar me dochter van 12 wk spuugt best veel. ik heb al vele soorten flessen geprobeert want ze drinkt te snel...de enige fles waar het soms goed mee gaat is de dodie 123...je zou zeggen dat de difrax ook moet werken vanwege de kromme hals...maar die gaat er binnen 5 minuten in.
heb ook gedacht aan de comfort voeding...vandaar me vraag...heb je op aanraden van cb deze voeding genomen of gewoon zelf...heb vanmorgen indd nog gelezen dat het wel wat lastiger klaar maken is...maar goed..

xx bambi

hoi hoi,

ik ben overgestapt omdat mijn dochter heel veel krampjes had.maar ze geeft ook geen mondjes meer terug,en het loopt ook niet meer  langs haar mond meer als ze drinkt.
comfort is wat dikker en daardoor moeilijker over te geven,en dan zal ze misschien ook niet zo snel drinken,omdat het niet zo snel uit de fles komt.

ik vroeg al 2 weken aan het cb of ik over mocht overstappen omdat Nevin echt 23 uur per dag huilde van de krampjes,en steeds moest ik 2 dagen aankijken,tot afgelopen vrijdag.ik moest eerst friso 1 en comfort mengen,maar toen spuugde ze alles eruit,heb weer het cb gebeld en mocht toen helemaal comfort geven,en het werkt echt goed.
cb vertelde mij dat je 2 voedingen tegelijk mag maken en in de koelkast zetten.dus eerst kokend water en dan de poeder erbij.anders dan blijven er klonten in.
eerste keer dat ik het maakte las ik de verpakking dus niet en ik me maar afvragen hoe die klonten erin bleven haha

nou laat je weten wat je gaat doen?

liefs kimberley

Hey Kimberly,
Weet je dat héél zeker van dat 2 voedingen tegelijk aanmaken??
Ik weet niet beter dan dat je reeds gemaakte voeding binnen het uur moet (laten) consumeren en dat je slechts eenmaal mag opwarmen!
Zelfs toen ons mannetje bijna een half uur over de fles deed en ik de voeding weer warm wilde maken (dus binnen het uur) werd me dat ten strengste afgeraden.
Dit aangezien er reeds bacterien, tijdens het drinken, in de fles terecht zouden zijn gekomen die je dmv van de warmte van de magnetron aanzienlijk zou vermeerderen....
Ik weet het ook niet maar ik zou het zeker even navragen bij Friso... het verandert ook telkens dus misschien is het nu weer aangepast, ik gebruikte het een half jaartje terug ongeveer dus.........

Trouwens nog een tipje voor jullie beide: hou goed het speengaatje in de gaten; door de vezeltjes in de comfort gaat de speen zéér makkelijk verstopt zitten, wat bij ons nog wel eens leidde tot ruzie of gewoon in slaap vallen terwijl de halve fles nog vol zat...Tja als het meer een fopspeen wordt kun je net zo goed gaan slapen leek het motto van ons ventje haha!

Groetjes Saskia

Hoi,

Even een reactie op je vraag over de stank. Ja dat was hier ook. Wij wassen de flessen 1x per dag af en steriliseren dan alles (we hebben genoeg flessen om ze allemaal 1x te gebruiken)
Maar ja 's ochtends stonk mn woonkamer er zelfs naar! Wat een vieze muffe lucht.
Inmiddels gebruik ik allang Bonbébé comfort, werkt hier veel beter. Maar dat terzijde.

Liefs Reneke

hoi sas

ja ik weet het zeker,cb en huisarts heeft het gezegd en toen heb ik gelijk friso zelf gebeld en die bevestigde dit.Het is alleen dat je niet voor 24 uur mag klaarmaken voor kindjes onder de 6 maanden..

liefs kimberley.

en wat is de reden daarvan die je hebt gehoord waarom dat je voeding niet voor 24 uur mag klaar maken??

Mijn huisarts zei namelijk wel dat het mag zolang koelkast schoon is en afgedekt bewaart word dan mag dat..

Terug
Bovenaan