Friso of Nutrilon?

Ik ben over 5 weken uitgerekend van mijn 2e kindje en we weten nu al dat we flesvoeding gaan geven. Dit omdat het met ons 1e kindje zo de mist in ging dat we er nu allebei niet aan moeten denken.
Maar buiten dat....ons zoontje kreeg al snel de fles en dat werd Similac maar hij was wel regelmatig ziek. Of dat met de voeding te maken heeft weten we niet maar we willen nu eens beginnen met een andere voeding maar welke?
Wie heeft er ervaring met deze 2 soorten en wat raad je eventueel aan?
Groetjes Monique

Hallo Monique,

Spannende tijd voor jou als je al over 5 weekjes bent uitgerekend!
Wat betreft jouw vraag: onze dochter heeft in het begin wat opstartproblemen gehad en in het ziekenhuis kreeg ze Nutrilon Hypo Allergeen (i.v.m. verhoogde kans op allergie). Dit hebben wij thuis ook als bijvoeding naast de borstvoeding gebruikt in het begin (daarna heb ik een tijdje alleen bv gegeven en op een gegeven moment weer bv in combinatie met kv).
Ze is inmiddels 6 ,5 mnd en erg weinig ziek geweest (op de opstartproblemen na dan...) We zijn nu over op de Nutrilon 2 H.A. en nog steeds heel tevreden. Het enige nadeel is, dat de voeding nogal prijzig is (EURO 15,49 voor 1 pak).
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Succes met het aftellen tot de bevalling!

Groetjes,

Renate

Hoi hoi

Ik heb friso 1 verhoogd risico op koemelkallergie.
Ik ben er erg tevreden over.
Nutrilon is ook goed maar omdat ik hypo allergeen heb was nutrilon wel erg duur.

Succes met de laatste loodjes!

Jacomien
mama van Kylian
09-09-2007

Hoi
Ik heb bij de 1e Nutrilon gebruikt,dat beviel
best wel eigenlijk,maar bij de 2e (hij was wat
gevoelig) adviseerden ze me Friso,dit omdat
het (nog) lichtverteerbaarder zou zijn!
Dat heb ik gedaan,en ach....of het geholpen heeft?
Was er tevreden over dus bij nummer 3 ook weer
Friso genomen!
Succes...grtz An

Hoi!

Ik heb bij de eerste Nutrilon gebruikt. Bij de 2e NAN HA, dit is van Nestle. Deze voeding bevalt ons echt super. Bij Nutrilon had mijn zoontje veel last van krampjes en obstipatie. De NAN voeding is ons aangeraden door de verloskundige, er is veel onderzoek naar deze voeding gedaan volgens haar. Per pak is het ongeveer 12,75.
Groetjes en succes nog even met je zwangerschap!

En, krampjes heeft ze nooit gehad.
Hoewel de meeste babies dat wel hebben, maar daar doet andere voeding, of speciale voeding ook niet altijd wat tegen hoor! Na 3 maanden gaat dat over die krampen, ff doorbijten zou ik zeggen.
En ziek door het soort voeding??? Er zijn een aantal soorten  flesvoedingen van verschillende merken die worden in dezelfde fabriek gemaakt, en er wordt alleen een ander label op geplakt. Dus, ik denk dat het gewoon toeval is dat je kind vaker ziek was.

hoi

wij hebben beide gegeven
maar ik vind dat de nutrilon beter oplost
friso klontert sneller

verder is het echt aankijken waar je kindje het beste op doet
wij hebben geloof ik wel 8 soorten gehad bij de jongste

suk6

Terug
Bovenaan