Fristi

Ik zou persoonlijk niet te vroeg met fristi,chocolademelk, yoghi beginnen.
Mijn zoontje is nu bijna 4 en drinkt dit eigenlijk nooit, alleen op verjaardagen ofzo!
Ik vind het persoonlijk veel te zoet/vet.
Het is slecht voor de tanden.Ik werk als tandartsassistente en als je dan sommige kindergebitjes voorbij ziet komen, nu is dat natuurlijk wel afhankelijk van meer factoren, maar yoghi is echt een grote boosdoener, het is namelijk zuur en zoet!!!
Hij drinkt gewoon verdunde limonadesiroop of sap.
Maar goed dit is persoonlijk!
 
Ik zou persoonlijk niet te vroeg met fristi,chocolademelk, yoghi beginnen.
Mijn zoontje is nu bijna 4 en drinkt dit eigenlijk nooit, alleen op verjaardagen ofzo!
Ik vind het persoonlijk veel te zoet/vet.
Het is slecht voor de tanden.Ik werk als tandartsassistente en als je dan sommige kindergebitjes voorbij ziet komen, nu is dat natuurlijk wel afhankelijk van meer factoren, maar yoghi is echt een grote boosdoener, het is namelijk zuur en zoet!!!
Hij drinkt gewoon verdunde limonadesiroop of sap.
Maar goed dit is persoonlijk!
 
Eerst wilde m'n dochter geen melk meer drinken en met een beetje cacao erdoor wel. Dus dat is beter dan helemaal niet drinken.
Nu drinkt ze gewoon haar melk weer. Soms geef ik nog wel fristi / yoghi / chocolademelk.
Ik weet niet precies wanneer ze dat kreeg maar wel al voor 16 maanden denk ik
 
Waar je vooral op moet letten dat in veel van die drankjes zoetstof zit. Dit is niet echt goed, maar ook hier geld alleen overdaad schaadt. Zoetstof zit in veel drinkyoghurts bijv AH drink of optimel, en vele andere drankjes ook in light en 0% vet zit vaak zoetstof. Dus ligth is niet altijd goed.
Wat je ook kan proberen is karnemelk met scheutje roosvicee.
 
Volgens het CB kan yoki, fristi geen kwaad en zit er juist meer calcium in dan gewone melk. Omdat mijn dochtertje vanaf 9 maanden geen melk meer dronk, ook niet met allerlei toevoegingen, geven wij haar 50/50 melk + yoki en dan de versie zonder toegevoegde suikers.

Je kunt het ook nog iets verdunnen met water zodat het zoete er wat vanaf gaat maar persoonlijk vind ik de ligt versie wel meevallen qua zoetstof.

Een echte boosdoener vind ik wat overdreven wat kaatjes zegt. Dat zeggen ze allemaal bij de tandarts! Niet de hele dag door geven maar 1 beker op 1 dag moet kunnen. In een doosje rozijntjes zitten ook 2 suikerklontjes.

 
Volgens het CB kan yoki, fristi geen kwaad en zit er juist meer calcium in dan gewone melk. Omdat mijn dochtertje vanaf 9 maanden geen melk meer dronk, ook niet met allerlei toevoegingen, geven wij haar 50/50 melk + yoki en dan de versie zonder toegevoegde suikers.

Je kunt het ook nog iets verdunnen met water zodat het zoete er wat vanaf gaat maar persoonlijk vind ik de ligt versie wel meevallen qua zoetstof.

Een echte boosdoener vind ik wat overdreven wat kaatjes zegt. Dat zeggen ze allemaal bij de tandarts! Niet de hele dag door geven maar 1 beker op 1 dag moet kunnen. In een doosje rozijntjes zitten ook 2 suikerklontjes.

 
Tja Esther als ze het allemaal zeggen bij de tandarts zal het wel niet voor niets zijn wel?
Hier bij de tandarts kreeg ik exact te horen wat Kaatje zegt; het is de COMBI van zuur en zoet die het erg maakt en daar heb je met rozijntjes een stuk minder last van!
Zoetstoffen is voor volwassenen nog niet eens 100% zeker dat het niet schadelijk is, dus stel ik mijn kind er liever helemaal niet aan bloot!
Hier geef ik nog wel eens karnemelk met bosvruchten van Campina, of héél soms een klein beetje nesquick in de melk zo weinig dat je 't amper ziet maar hij (2½ jr) neemt er genoegen mee ;-)
Verder diksap, vruchtensap aangelengd met water, thee met smaakje en ranja zijn hier de favorieten.
Ik denk altijd maar zo; aan zoet zijn ze zo gewend, je went ze nú een eet en drinkpatroon aan, dan kies ik liever voor de meest gezonde variant!
 
Terug
Bovenaan