Fruit en groente opbouwen?

<p style="text-align: left;">Hoi hoi, mijn zoontje is 4 maanden. ik vroeg me af hoe snel je groente en fruit mag opbouwen? Mijn zoontje vindt het nl onwijs lekker!! Zijn darmen lijken er tot nu toe prima op te reageren. Ik geef nu maar een paar hapjes maar als het aan hem ligt eet hij een heel bakje. Mag hij ook al fruit EN groente op een dag? Hij krijgt nu 5x 180 maar komt voor zijn ochtend fles steeds later dus we mochten van cb de fles van 23u evt afbouwen maar is 4x 180 niet te weinig? Of die laatste 210 geven? Of in combi met wat meer fruit en groente prima? </p>

Eerlijk gezegd doe ik maar wat.
Heb wel de eerste maand alleen groente gegeven en vanaf 5 maanden ook fruit..
De eerste paar hapjes waren idd een paar hapjes. Maar daarna...
Ik ben van meing dat ze heel goed zelf aangeven of ze genoeg hebben of niet. Soms eten ze wat meer, soms wat minder.

Ik zou gewoon geven als ie het er goed op doet, miss wel iets minder melk in de fles die volgt, om de energie uit de fruit en groente te compenseren? Ik deed ook maar wat, maar meer dan een paar hapjes kreeg ik er niet in. Maar als het goed gaat is dat heel fijn! Ik gaf overigens wel gelijk ook fruit, veranderde niets aan hoe ze haar groente at.

Niks aan de flessen veranderen, fruit en groente is echt nog als hapje erbij. Cb gaf mij als tip om het in een ijsblokjesbak in te vriezen, dan is een blokje groente of fruit voldoende. Meer mocht. Ze spugen het vanzelf wel uit?. Wij gingen van 5x170 naar 4x210 en tussen de fles van 17u en 21u geef ik rond 6u groente. Soms s ochtends tussen de voeding ook fruit, net hoe het die dag uitkomt?. 

Ik geef 3 dagen achter elkaar hetzelfde, rond 18u na zijn 'laatste' fles (voor hij naar bed gaat). Veel mensen zeggen eerst alleen groente, maar ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar je kindje. Ons zoontje was zondag 4 maanden, maar zijn anderhalve week geleden begonnen met hapjes. Omdat hij zo goed eet (hij vindt het allemaal super interessant en tot nu toe alles lekker) krijgt hij ook gewoon fruit. Hij eet per keer ongeveer 60 gram, ik heb van die diepvriesblokjes die per blokje 30 gram zijn. Maar zodra ik zie dat hij meer honger krijgt ontdooi ik denk ik gewoon nog een blokje erbij. Ik doe ook maar wat ;) maar denk dat het belangrijkst is dat je goed naar je kindje kijkt!

Mijn dochtertje is nu 6 mnd, maar toen we begonnen met hapjes met 4 mnd was een ijsblokje echt niet genoeg! Madame lust alles meteen, luxe als ik dit zo om me heen hoor. Ik heb telkens een portie groente danwel fruit klaargemaakt en haar laten bepalen wat ze op eet. Zelfde voor de melk. Ze kreeg ook 5x 180, toen ze best was hapjes at dat 'verlaagd' naar 4x 210. Dit was gewoon een x uitproberen, en ze miste de fles van 23:00 toen niet!
nu 6 mnd dus, ze krijgt 4x 180 en brood, en een hele fruithap in de ochtend en tegen de avond groente + aardappel

Op het CB zeiden ze tegen mij dat ze in principe zoveel groente en fruit mogen als ze willen en goed gaat, zolang ze geen melk laten staan (meer dan normaal). Ik ben gestart met 3 dagen dezelfde smaak en dan 's ochtend een beetje en 's middags een beetje. Toen dat goed ging ben ik 's ochtends fruit gaan geven en 's middags groente en ben ik smaken gaan mixen. Met 5 maanden at ie ongeveer 100 gram per dag, met 6 maanden 200 gram. 

Terug
Bovenaan