fruit en groente potjes bewarenen in de diepvriezer iemand ervaring of tip ermee?

hallo allemaal ik heb het in een tijdschrift gelezen dat je groente kan koken en voor lange gebruik in d edipvries kan bewaren uiterste datum eropschrijfen hebben jullie ervaring daarmee en als je van de dipvries haalt wordt de ijs op de groente pot niet waterig hoe lossen jullie dat op graag tips
liefs adama

Ik kookte voor drie keer en dan vroor ik 2 porties in. Ik deed het gewoon in een diepvrieszakje. Je kan de datum erop zetten, maar mijn dochter at het binnen 2 weken op en dan hoeft er geen datum op.

quote: adama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2009 13:46:54'));

hallo allemaal ik heb het in een tijdschrift gelezen dat je groente kan koken en voor lange gebruik in d edipvries kan bewaren uiterste datum eropschrijfen hebben jullie ervaring daarmee en als je van de dipvries haalt wordt de ijs op de groente pot niet waterig hoe lossen jullie dat op graag tips
liefs adama

Je kunt inderdaad zelf groente maken en een deel invriezen. Gewoon in kleine zakjes of bakjes per portie. Persoonlijk vind ik het er niet lekkerder op worden, maar veel mensen vinden het wel gemakkelijk.
Potjes die je gekocht hebt mag je niet invriezen. Volgens Nutricia gaat de kwaliteit dan te hard achteruit.

en toen je het in een dipvrieszakje zet hoe ga je het dan verhitten of zo ik heb geen dipvrieszak ik heb porties van olvarit daar kan ik wel bewaren en daarna in de dipvries ik vind het zelf handig bij vakanties of zo en als je te druk bent ...en dirksmam avind nutrica de olvaritmerken die moet je di eniet bevriezen die je zelf koop van etos of van kruidvat klaargemaakte hapjes.
liefs adama

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2009 16:07:59'));

en toen je het in een dipvrieszakje zet hoe ga je het dan verhitten of zo ik heb geen dipvrieszak ik heb porties van olvarit daar kan ik wel bewaren en daarna in de dipvries ik vind het zelf handig bij vakanties of zo en als je te druk bent ...en dirksmam avind nutrica de olvaritmerken die moet je di eniet bevriezen die je zelf koop van etos of van kruidvat klaargemaakte hapjes.
liefs adama

Je moet NOOIT in een glazen potje invriezen hoor! Als je iets invriest zet het uit, en dan kunnen er kleine splintertjes glas in het eten terecht komen. Heel gevaarlijk.
Je moet geen enkel merk klaargemaakte potjes invriezen. Alleen wat je zelf maakt (van verse spullen).

ik vries niet van eigenmerken olvarit friso of zo bv ik kook de groenten dat mag toch en de verse groenten kan je toch bewaren in de dipvriezer en binnen 6 weken moet je het op maken ik heb het xo zo gelezen ...liefs adama

Diepvrieszakjes koop ik gewoon bij de supermarkt, en daar doe ik het eten in, dan laat ik het ontdooien voor ik het nodig heb. Dan in een bordje en in de magnetron. Het is  minder lekker dan vers, maar mijn dochter is niet zo moeilijk.

Hoi,

ik heb voor een klein bedrag bij de xenos kunststof potjes met deksel gekocht. Dan kookte ik voor een paar dagen en verdeelde dit over de bakjes en als het afgekoeld was ging het in de vriezer (en een in de koelkast). Zodra ik een bakje uit de koelkast haalde zette ik er een uit de vriezer voor in de plaats in de koelkast. Dan kon die ontdooien voor de volgende dag.

Ik ben geen magnetronfan (heb er geen een meer), want ik vind het eten zo smakeloos er uit komen. Daarom verwarmde ik het potje au bain marie. In een pannetje water dus. Dan verandert er veel minder aan de smaak en hier is met met veel succes gegeten.

Fruit heb ik nooit ingevroren, als ik teveel gemaakt had at ik het zelf op. Dan kreeg ik mijn vitamines ook binnen. Of ik gaf het aan een van de andere kinderen.

Groetjes

Terug
Bovenaan