Fruit en groentehapje

Ik lees dat veel baby's al vanaf 4 maanden fruit en groente krijgen. Arjun is 5 en een halve maand en krijgt nu nog alleen rijstebloem bij z'n laatste voeding. Pas met 6 maanden krijgt hij fruit. Dit heeft het CB aangeraden.

Hoe kan dit?

hoi,hoi,
Bij ons cb was ook het advies 6 maanden ivm eventueel ontwikkelen van allergieen. Maar ik ben eigenwijs hihihi.
Maar omdat Evi slechter ging drinken was hun advies om te starten met fruit, ze was toen 4,5 maand (ik was toen al begonnen)
Nu een maand later lust ze nog steeds geen fruit, sinds twee dagen wel worteltjes.

groetjes Sonja

Hallo

Ik denk dat het ook een beetje per kindje verschilt de 1 is er misschien sneller aan toe dan de ander ?  en de ene moeder begint er sneller mee dan de ander
Meike 19 weken heeft ook alleen nog maar fles voeding gehad en ik heb een paar keer danoontje start geprobeerd en ik kan nog niet echt zeggen dat ze het erg lekker vind
wel merk ik aan me zelf dat ik er zin in heb om o.a fruit en binnenkort groente te geven
Is een keer wat anders en gezellig
Volgens mij ben ik met de andere kinderen er ook mee begonnen toen ze rond de 5 a 6 maanden waren( daarvoor hebben ze nog genoeg aan alleen de fles of borst voeding )
toevallig ben ik verleden week nog op het bureau geweest en daar zij ze dat ik er voorzichtig aan mee kan beginnen
Dus binnenkort ga ik haar  eerste fruithapje proberen

Groetjes Monique

hoi,
mijn cb raadde ook aan om met 6 maanden te beginnen ivm allergieën. terwijl er geen allergieën in de familie zitten hoor, maar dat wordt gewoon standaard aangeraden. ik heb me tot deze week in kunnen houden, hihi. volgende week is nynke 6 maanden.

groetjes,
daphne

Hoi,

Onze cb zei: "Als je wil beginnen met een fruithapje/groentehapje, dan kan je dat doen met 5 maanden, maar liever met 6". Maar ik ben eigenwijs en we zijn er al mee begonnen. Nikki is nu 5 maanden en ik denk dat ik over een week of 2 (na de bruiloft van mijn vader) ga beginnen met een groentehap erbij.
Nikki eet een half tot een heel potje per dag. Dat ligt er een beetje aan welke ze krijgt. Ik heb nu de laatste paar dagen sinaasappel, banaan en peer? gegeven, maar die vind ze niet zo lekker als de andere potjes. Die gaan vaker leeg.

Ik denk dat je het zelf moet weten wanneer je begint met een hapje. Ga op je gevoel af, dat heb ik ook gedaan en met mij waarschijnlijk meer moeders.

Groetjes, Marieke

hallo

ik ben begonnen met fruit-en groenehap toen stef bijna 4 mnd was (scheelde 1 of 2 weken), hij is woensdag precies 4 mnd oud! ik had echt het gevoel dat ie eraan toe was dit blijkt dus achteraf ook zo te zijn haha
hij vind het ook erg lekker! dus dat scheelt weer een boel.
hij eet zo'n beetje een half a een heel potje per dag op.
ik geef hem groente en fruit de ene dag fruit de andere groente, het is af en toe wel een gesmeer maar dat maakt niet uit :)   hier gaat het in ieder geval uitstekend met het bijvoeden.

groetjes Chantal   mv stef 27 02 2007

Ik wil wel wachten tot 6 maanden. Maar morgenochtend moet ik werken en laat ik mijn moeder fruithapje geven, zodat ik om half 1 kan voeden ipv half 12. Sta tot kwart over 12 voor de klas en neem het nakijkwerk dan mee naar huis ;-) Hoef ik ook niet te kolven en hoeft Vera niet uit de fles te drinken. Ze is vrijdag 5 maanden geworden. Ik zorg er wel voor dat ze 5 keer bij me drinkt, zodat ze geen melk tekort komt.

Oja, en ze eet lachend een hele fruithap op, niks een paar lepeltjes ppfff eigenwijs hoor.

Hier heeft het cb weer een ander advies: met 4 maanden beginnen met fruithapjes, met 5 maanden beginnen met groente (en fruit) en dat vervangt dan de 5e voeding. Wat ik hier weer niet aan begrijp: ik dacht dat je dan moest overgaan op 4 grotere flessen, maar zij zeggen gewoon dat je een fles moet laten vervallen en de andere flessen hetzelfde moet laten. Ach, als ze toch nog meer wil straks, dan krijgt ze toch mooi 4 grotere flessen.

Senne is er trouwens nog niet uit wat ze van die fruithapjes vindt. Ze kijkt er vies bij, maar eet wel bijzonder netjes. Hier geen gepoets dus.

Groetjes, Dionne

Terug
Bovenaan