Fruit eten

Hoi,

Ik ben benieuwd wat voor fruit jullie je kindje geven. Fenna eet niet echt stukjes vers fruit, behalve banaan. Als ik het pureer eet ze het wel en potjes gaan er ook goed in. Hoe doen jullie dat?

groetjes, Esther

Banaan, kiwi, meloen, mango en ander zacht fruit als pruimen, perzik eet hij zo uit 't vuistje.

Appels en peren zijn nog te hard, die krijgt hij op de creche gepureerd.

Warren is trouwens ècht een fruitmonstertje, alles vindt hij lekker, zo heerlijk!

Wat hij ook heerlijk vindt als 'snack' zijn hele gekookte worteltjes, niet aan te slepen...
Mafkees ;-)

X
Evje

Julia lust werkerlijk alles. Net de combi mango-avocado gegeven. Maar ik moet wel alles pureren. Ik laat er wel kleine stukjes inzitten. Het avondeten pureer ik meestal ook. Maar ook hier laat ik wel kleine stukjes in zitten. Ik voer Juul met een lepel en ondertussen probeert zij met een eigen lepeltje te eten, of pakt ze het prakje met haar handen. Soms wordt het wel een kliederboel, maar dit vind ik niet erg. Ik vind het belangrijk dat Juul eten als iets positiefs ervaart en dat het iets is wat ze mag ontdekken, Dus hier wordt lekker met de handjes gegeten. En omdat ze alles lust ben ik tevreden.

Wat ze wel zo uit de hand eet zijn wortels en penne. daar is ze echt gek op.

Diederik is ook een fruitmonstertje, ik pureer nog wel veel maar een zachte peer of banaan uit de hand gaat ook goed. Nu wil ik eigenlijk wat meer zurige dingen gaan toevoegen, dit weekend vond hij de versgeperste jus heerlijk, dus mandarijntjes en kiwi's nu ook maar 'los' proberen te geven.

@Evje: goed idee, gekookte worteltjes als snack, ga ik onthouden!

hey,

hier ook een fruitmonstertje! pruimen, ananas, mango, peer, banaan, druiven, kiwi. alles in stukjes! alleen appel niet, want dat is nog te hard voor haar vier tandjes.
Ga morgen mandarijntjes proberen :)
Maar ook avondeten eet mevrouw met de pot mee. Dus wij eten nu heel vaak aardappelen groente en vlees, omdat dat voor haar het makkelijkste is.
Als we dan ergens anders gaan eten, of iets waarvan ik denk dat is niet handig voor haar (als ik bijvoorbeeld ECHT GEEN ZIN heb om te koken en we bestellen shoarma ofzo) dan krijgt ze lekker macaroni. En dat is echt haar lievelingseten. Dan roerbak ik allerlei soorten groenten, pureer dit, beetje tomatensaus erdoor, gehakt roerbakken, saus erbij en macaroni. Heerlijk. Net weer een hele pan gemaakt!

Gekookte worteltjes zijn hier trouwens ook favoriet! Ik doe ook wel eens in plaats van brood dippen. Maak ik gekookte hele worteltjes, reepjes komkommer en soepstengels. En die dippen we dan in roomkaas naturel, gemengd met hele kleine stukjes tomaat. Vind ze heerlijk! (en mama ook, al neem ik zelf rauwe worteltjes).

Liefs,

T

Terug
Bovenaan