fruit/groente hap

Mooi he, die reactie van die kleintjes als ze voor het eerst een hapje in hun mond krijgen!!!
Echt een fotomoment!!
Manoe is morgen precies 4 maanden, maar ik wacht nog even met haar eerste hapjes. Ze is pas net over van borstvoeding naar flesvoeding en haar darmen zijn daar nog een beetje van in de war. Zodra ze een tijdje op iedere dag een poepluier zit ga ik het wel proberen. Het maakt me niet uit of dat bij 5 of 6 maanden is... we zien wel.
Bovendien is het bij ons waarschijnlijk ook het laatste kindje, dus ik wil het allemaal niet te overhaast doen... net een beetje extra lang genieten van deze eerste periode!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

jaaah ik behoor ook tot de club!
wilde echt nog wachten maar ze is er gewoon aan toe.
de fles is niet zo fijn meer en ze kijkt je het eten uit de mond.
onze andere 2 waren amper 3 maand en kregen het al (tja paar lepeltjes hoor!)
maar Senna word over dikke week 4 maand en het is gister dus toch maar gebeurd!
ze keek niet eens raar! alsof ze het dagelijks krijgt!
het kan zijn dat dat komt omdat ze spruw heeft en ze een vies kuurtje heeft, tja dan is fruit gewoon lekker! hihi

Grote zus Noa Lyn werd enorm boos want zij wilde het hapje hebben! moest er wel om lachen! dat gaat nog wat worden dus.
ik geef naar maar paar lepeltjes per keer om even te wennen maar denk dat mevrouw snel meer wil!

liefs Jenny

Hoi! Ik ben ook afgelopen week begonnen met fruit en m'n zoontje vind het heeeeerlijk! Vandaag ging het zelfs niet snel genoeg naar z'n zin, dus brullen als die volgende hap nog niet voor z'n mondje zat, haha! Leuk hoor, die hapjes!

nou ik denk dat we het fruit nog maar even weer aan de kant moeten zetten!
Senna heeft gisteren voor het eerst iets meer gehad dan 5 a 6 lepeltjes!
met het gevolg dat ze vandaag niets wilde drinken, blijkt haar buikje enorm opgezet!
hier had ze wel vaker last van dus ik de venkelthee maar weer erbij gehaald. gelukkig vind ze het niet vies en heeft ze bijna 100 cc gehad.
nu net heeft ze een flinke poepluier gehad, het was gewoon een soort stroperige ontlasting waar ze dus last van had.
de huisarts had toen de tijd al gezegd dat ze wel eens erg gevoelig kon zijn voor zulke dingen omdat haar huidje ook overgevoelig is, en dat meestal dan ook voor de binnenkant geld
aan de ene kant denk ik we moeten even doorzetten maar aan de andere kant wacht ik liever even omdat onze middelste dochter deze week geopereerd word en ik haar liever dan niet de hele dagen aan het huilen heb.
hoop dat het snel over is!

liefs Jenny

he Jenny,

Wat vervelend dat Senna er zo'n last van heeft. Dat vind ik misschien nog wel het moeilijkste van dat hele baby gebeuren. Net tussen die twee fases in. Alleen melk is te weinig, maar fruit en groente is eigenlijk nog te veel. Moeilijk moeilijk.......

succes met je meiden, allebei natuurlijk....

xxx
Petra

Wij hebben onze Kostas ook eerst een bananenhap gegeven, dat vond hij niet zo lekker, zie foto.

Na 2 weken gisteren dus een zelfgepureerde appelhap, maar dat vond hij wel lekker!

We geven niet zo veel ivm eczeem.

Ook Senna is weer sinds 2 dagen aan het fruit eten! nu afwachten wat haar darmpjes gaan doen, dat ze niet weer stopt met drinken!
al met al vind ze het wel lekker maar daar is het ook mee gezegd.

liefs Jenny

Terug
Bovenaan