fruit/groente

Hallo,

Onze jongen is 6 maanden en eet nog maar weinig groente en fruit. We zijn al een aantal weken aan het oefenen maar fruit lust hij ongeveer een half potje van olvarit(4 maanden) en groente 5 hapjes die eigenlijk door mij op goed geluk naar binnen worden gelanceerd. Hij perst daarna zijn lippen stijf op elkaar.

Mij lijkt dit te weinig. Hij zou nu potjes van 6 maanden mogen maar als ik zie hoe groot die zijn..... dan kan ik telkens een boel weggooien!!

Wat is jullie ervaring?

Hoi

Onze man is bijna 4,5 mnd oud en eet echt hartstikke goed fruit. Groente nog niet, daar wacht ik nog ff mee.
Maar Fabian eet alleen vers fruit, hij eet eigenlijk alles, maar er moet overal een beetje banaan door.
Ik heb ook wel eens een potje fruit geprobeerd, maar dan houdt meneer ook zijn kaken op elkaar
krijg ik er niks .

Groetjes Carol

Hoi hoi,

Ik ben nog niet zover dat wij al aan fruit- en groente hapjes toe zijn. Onze zoon is bijna 12 weken. Maar is het wel zo dat hij het hele potje in 1 keer moet op eten? Ik kan me van mijn zus nog herinneren dat zij soms 2 of 3 keer met een potje deed. En ik heb geen idee of die fruit- en groentehapjes wel te eten zijn, al eens vers fruit en groente geprobeerd?

Succes er mee.

Groetjes Tamara.

Onze dochter van net 6 mnd, krijgt al 2 maanden fruit en groente. Ik ben begonnen met een kwart potje fruit, ze krijgt nu een halve. Maar het liefst heeft ze een halve banaan geprakt of een halve appel geraspt.

Groente eet ze ook nog niet zo goed, na een paar happen heeft ze ook genoeg.

Op het potje staat ook dat je ze 48 uur in de koelkast kan bewaren na openen. Dus je kleintje kan 3 dagen met een potje doen, dan vallen de kosten reuze mee

vindt dat hij al best veel eet van zijn fruit voor een beginner, en de groente dat komt wel, ik heb gewoon een aantal dagen dezelfde, kan ze wennen aan de smaak.

groetjes Melani mv Niels en Fleur

Hoi Debby,

Ik weet wel dat 48 uur 2 dagen is, maar je moet het binnen 48 uur na openen gebruiken. Dat wil zeggen dat ik het vandaag kan openen en dan nog 48u heb om te nuttigen.

wanneer ik het vandaag om 2 uur openen, het morgen ook nog geef, en overmorgen om 12 uur, heb je toch 3 fruitjes uit 1 potje binnen 48 uur, dan zijn dat toch 3 dagen?!

Vandaag, morgen en overmorgen

Hoi,

Jaaaa, ik snap wat je bedoelt... hihihi... Ik ben zo een doos die dat dus niet doet/durf..
Vandaag open, morgen opmaken... en overmorgen, nee.... durf ik niet...
Ik ben als de dood voor voedselvergiftiging, heb er ooit zelf 1 gehad.
Niet door de producten van thuis, maar op een braderie... brrrrrr dat gun ik mn ergste vijand nog niet toe... Ik heb dus een beetje een trauma

groetjes Debby mv B'Elanna

Ik gebruik het ook niet langer dan 2 dagen.
Verder is het gewoon een kwestie van wennen en uitproberen. Naar de potjes moet je niet kijken. Mijn dochter is 7,5 maand en eet nog maar de helft van een potje van 6 mnd.
Als ze behoefte aan meer heeft, geeft ze dat zelf wel aan.
Hier zijn de bruine bonen met appeltjes een succes, lekker zoet!
Succes
Sil

Terug
Bovenaan