Fruit hapje?

Hoe maken en bewaren jullie fruit hapjes? Denkend aan banaan, mamgo, meloen. Kun je dat gewoon invriezen en voor het geven ontdooien door in de magnetron te doen? Lijkt me zo vies warm fruit?

Ik maakte het gewoon elke dag vers.
Een stukje banaan met framboos of aardbei, of een geprakte peer met een stukje mango, of stuk banaan met 1/3 kiwi etc... het fruit wat dan over bleef at ik zelf op :) Fruit kun je niet van tevoren maken en dagen bewaren!

Vanaf zo'n 6 maanden aten ze ook wel een flinke portie fruit, alleen de eerste weken zijn het maar mini hapjes per keer. Dus er ging al snel 1/2 banaan en 1/2 kiwi per keer in!

ik maak het ook elke dag vers, heb altijd wel fruit liggen waarmee ik varieer. wat ik over blijft eet ik inderdaad zelf op of smeer ik op d'r boterham die ik 's middags geef.  Invriezen kan trouwens wel, als je het dan de avond van te voren uit de vriezer haalt en in de koelkast zet hoef je het niet in de magnetron te doen. 

Mijn zoontje is 5 maanden en eet maar enkele hapjes, ik doe de mango (bijvoorbeeld) in de blender en vul er een ijsblokjesvorm mee, en afhankelijk van hoeveel jouw kindje eet, haal je er blokjes uit smorgens vroeg of inderdaad dag van tevoren. Ontdooien in de magnetron doe ik niet met fruit!

Ik heb heel actief fruit hapjes gemaakt voor m'n zoon. De dag van te voren (rond fruithapjes tijd) uit de vriezer en in de koelkast laten ontdooien. Een uur voordat je het geeft, buiten de koelkast op soort kamertemperatuur laten komen.
Die van ons vond het heerlijk! Nooit problemen mee gehad.

Terug
Bovenaan