Fruithap van oma, wat ben ik boos!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Moet het gewoon even kwijt.
Gisteren was mijn schoonzusje jarig. Dus ik erheen met Thijs (nu precies 15 weken). Omdat het warm was  (en schoonzus en schoonmoeder aan de lijn zijn) had ze lekker komkommer en stukjes meloen neergezet.  Toen ik even ging plassen zat Thijs bij zijn oma op schoot. Kom ik terug, zegt ze: Thijs heeft net zijn eerste fruithap op hoor, hahaha. Ik schrok me rot en keek waarschijnlijk nogal kwaad. Heeft mijn schoonmoeder een stukje meloen fijngeprakt en aan Thijs gegeven.  
Ik  stond helemaal perplex. Hij krijgt nog helemaal geen fruithapjes en dat bepaalt toch zeker mijn schoonmoeder niet!  Waarschijnlijk heeft ie er amper wat van binnen gekregen, het was maar 1 hapje en de smurrie zat aan zijn slab, maar alleen het idee dat zij dat doet terwijl ik zit te plassen!!!!
Gelukkig vond mijn  man het ook raar. Ik ben de hele avond neidig geweest.Ik geef Thijs dus voorlopig niet meer aan zijn oma!
gr Petra  

Hoi Petra,

Ik zou witheet van woede zijn!! "Gelukkig" had onze oudste een voedselallergie en waren de opa's en oma's zich er erg van bewust dat hij niet alles mocht hebben. Het vragen of ze iets mogen geven doen ze gelukkig nu nog.
Enigszins te begrijpen is het ook wel weer want ikzelf kreeg mijn eerst groentehap ook al met een maand of twee, drie. Onze ouders zijn wat dat betreft opgegroeid met andere ideeen.

Ik zou (door je man?) op een rustige manier te kennen geven dat ze niets mogen geven zonder jullie toestemming en dat jullie zelf graag het eerste hapje willen geven.

Judith

Ik zou ook pisnijdig zijn, hoor! Zoiets doe je toch niet? Gelukkig staat je man ook aan jouw kant...
Ik weet dat mijn (schoon)ouders het nooit zouden wagen om zoiets te doen. Ze checken bijna alles bij papa/mama, al helemaal als het over eten gaat. Ik ben erg blij dat ze zich wat dat betreft zo terughoudend opstellen. Want wij voeden ons kind op en niet zij! Ik krijg, gelukkig, dus ook geen ongevraagde opvoedadviezen (vind ik zooooo erg, tenenkrommend!!).

Groetjes, Karin
mama van Christian (10 weken)

Ooohhh, ik zou verschrikkelijk boos zijn! Ik ben niet snel boos maar dit zou ik echt niet trekken (waarom zijn het ook altijd schoonmoeders die dit soort dingen in hoofd halen???).

Wat in een andere reactie ook al gezegd is, onze (schoon)moeders zijn van een generatie met andere gewoontes en gebruiken omtrent babies. Maar zomaar een stuk meloen voeren zonder te vragen aan de jullie. echt heel stom!

hoi petra,
ik zou ook witheet zijn!!!!!! echt belachelijk. ten eerste: zonder het te vragen en ten tweede: als er al een eerste fruithapje gegeven gaat worden snappen ze toch zeker wel dat jij of papa dat wil doen. soms heb ik het idee dat moeders en schoonmoeders denken dat hun kleinkind ook hun kind is....

gelukkig zou mijn schoonmoeder het nooit doen (denk ik...) en ook al is ze 73, ze vraagt toch alles aan ons en ze is notabene gezinsverzorgster (nog steeds), dus daar ben ik wel blij mee.

mijn dochter mag pas met 6 maanden haar eerste hapje ivm hypoallergene voeding.

nou ik hoop dat je woede inmiddels een beetje bekoeld is en dat je schoonmoeder dit nooit meer gaat doen!
groetjes,
daphne

Oeoeoeh, dàt zou mijn schoonmoeder beter niet kunnen doen. Ik trek al helemaal weg van jouw verhaal, laat staan dat het mij zelf zou gebeuren! Ik ben nogal van de lieve vrede en vind een goed contact tussen Joey en zijn oma zeer belangrijk, maar dit zou ik niet trekken. Ik zou heel keurig, maar heel duidelijk te kennen geven dat ik haar dit heel kwalijk zou nemen. Hoe haalt ze het in haar hoofd, zeg! Wat heb jij zelf gezegd dan??

Hallo,

Jeetje...dat moet mijn schoonmoeder inderdaad ook niet proberen......dat ze zelf niet smnapt dat jij als moeder het eerste fruyithapje geeft.....mijn schoonmoeder woont....gelukkig......in zeeland.....en wij in almelo!

grrrrrr..... daar zouden mijn haren van overeind gaan staan!!!
Ik kan niet wachten tot ik Evi haar eerste fruitje mag geven, ik wil haar gezicht wel zien hihihi en natuurlijk  de camera erbij.
Ik zou het heel erg vinden als mij dat moment zou afpakken, dus ik snap echt dat je pissig bent!!

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan