Fruithap van oma, wat ben ik boos!

Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt, helaas.... Mijn schoonmoeder heeft ook ooit zoiets geflikt. Ik zit me alweer op te vreten nu. Alleen was het bij ons geen fruit, maar ADVOCAAT!!! Ons manneke was toen 3 maanden!!! "Oh, hij vindt dit toch zooooo lekker". Dat had ze beter niet kunnen doen! Mijn man werd ontzettend boos, je geeft een kind niet iets zonder toestemming van papa of mama, en al helemaal geen alcohol! Ze heeft het trouwens gelukkig nooit weer gedaan. Ik zou het haar ook even heel duidelijk maken als ik jou was, dat voorkomt herhaling van zoiets stoms!
groetjes van Ruth

Godsiemijne ja.... hoe haalt ze het in haar hoofd. Ik denk er precies over zoals de meiden boven me. Echt niet leuk. Nog los van het feit dat hij nog geen fruithapjes krijgt... het eerste hapje moet hij van papa of mama krijgen. Da's weer een echte meilpaal die je zelf wil doen. En verder moet ze het natuurlijk gewoon vragen.
Die durft zeg. Het ergste is waarschijnlijk ook nog dat ze zich van geen kwaad bewust is. Heb je er op dat moment wel iets van gezegd? Of de papa?
Of moet dat nog komen?
Groetjes Veerle

Sorry maar moet ik ook even op reageren, ik ZOU niet alleen kwaad zijn, ik BEN het zelfs!!!! Wat enorm onbeschoft!!!! Mijn schoonmoeder is ook niet de leukste (=understatement) maar als ze me dit zou maken... Maar ik denk dat ze het fatsoen heeft dat niet te doen. En idd, andere generatie, maar wel JULLIE kind. Ik kan me voorstellen dat het moelijk is er op terug te komen nu, maar je mag hier echt wel wat van zeggen!
Gr Irene

Hoi meiden, deze reacties had ik net even nodig. Ik ben al de hele dag van slag en ik geloof dat Thijs dat aanvoelt. Of het is de warmte...
Misschien maak ik het wel veel groter dan het is, maar het zit me gewoon niet lekker.
Ze (schoonmoeder) is nogal bazig en altijd erg aanwezig. Omdat mijn schoonzus erg labiel is regelt en bepaalt ze altijd alles voor haar. Nou is mijn man gelukkig totaal het tegenovergestelde van zijn zus, en is hij gelukkig een stuk afstandelijker naar haar toe. We wonen gelukkig ook niet om de hoek. Maar voor de goede vrede gaan we altijd naar de verplichte dingen (verjaardagen, kerst etc.) omdat de familie nogal klein is. Maar nu hoeft het van mij voorlopig niet meer hoor. Ik ben er helemaal klaar mee. En dat terwijl ik haar juist zoveel mogelijk bij de baby betrek, t is toch zn oma.
Ze had idd zelf niet door wat ze deed en was ook erg verbaasd dat ik het "grapje" niet kon waarderen. Een "officiele fruithap" was het niet, (1 theelepeltje) en of hij wat heeft binnengekregen  vraag ik me af, maar het gaat om het idee.  
Natuurlijk doen papa en mama de eerste fruithap over een poosje gewoon opnieuw, met camera erbij en dan is dat gewoon zn eerste hapje, en vergeten we dit akkefietje, Thijs weet toch nergens  van.
Maar ik hoor haar al zeggen: je eerste hapje was toch echt van oma hoor Thijs... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

hoi

menn wat erg zeg
ook ik sluit me aan bij de rest, ik zou echt zowww boos worden.
mijn ma kan dr ook wat van,
mijn dochter had koemelkallergie, ze mocht weinig toen
en toch dingen geven , kon ik ook niet tegen
en bij mijn zoontje nu ga ik echt zeggen dat hij dingen niet mag,

ik kan daar ook echt niet tegen
wat jij ook zegt, de mama bepaald!!!!!

groetjes riana

terecht dat je pislink bent !!! Wat een enorme lompe "grap" is dit. Los van dat n kindje van 15 weken volgend richtlijnen nu nog niets mag, ga je toch niet met de eer van 1e fruithap strijken als oma? Als mijn (schoon)moeder dit geflikt zou hebben, zou jaap denk ik ff niet op bezoek gaan bij deze oma.... En oma zou ook ff niet bij ons durven komen schat ik in, hahaha.
Sterkte met het contact, fijn dat je man wel op 1 lijn zit met je!
Groetejs mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan