fruithap - vraagjes

dag mama's,

hier wat fruithap vraagjes, zoals het onderwerp al liet zien,
ik heb  een zoontje van 6 mnd  en heb  vanaf 6 maanden steeds olvarit gegeven, maar heb vorige week een staafmixer gekocht omdat ik het toch eigenlijk liever zelf klaar maak, niet dat ik wat tegen   potjes heb, maar vind aan zelfgemaakt meer echte smaak zitten dan een potje.

nu met warm eten heb ik steeds aardappels en groente gemixt, maar in wat voor soort verhouding mixen jullie dit met elkaar?
en doen jullie er vlees doorheen?

Mn fruithap word soms heel waterig, behalve als ik banaan doorheen doe, maar heb gelezen dat banaan een dikmaker is, en daarom wil ik niet iedere dag banaan gebruiken, hoe doen jullie dit?

Nog lekkere receptjes met fruit?

liefs en zie naar jullie tips en adviezen uit,
marina en daniël 6mnd.
 
Hoi,

Ik keek bij mijn zoon hoe de verhoudingen bij de potjes olvarit zijn (in procenten) en zorg dat het ongeveer zo is verdeeld, met evt extra groente.

Fruithapjes kun je wat dikker maken door er bijv. wat rijstebloem bij te doen.

Succes, Liesje
 
Fruithapjes kun je ook wat dikker maken door en liga doorheen te doen.
Maar appel / peer etc is ook best dik. Je kunt alles mixen...wat lijken jezelf lekker combinatie's?

Banaan met sinaasappel (of mandarijnsap)
Banaan met mango
Perzik en Peer (Nectarines en peer)
Blauwe bessen met banaaan
Meloen en banaan
Appel met abrikoos
Mango, kiwi en banaan

Je kunt zoveel combineren. Banaan is trouwens zo lekker overal door, maar dat geef ik ook niet iedere dag hoor.

Aardappelen of rijst doe ik altijd +/- 1/5 deel. Dus dan heb ik 4 delen groente.
Vlees mag ik nog niet geven omdat mijn kindje verschillende allergieen heeft en dat ik daarom beter nog even kon wachten met het introduceren van vlees.

Trouwens, ik vind de echte hapjes ook een stuk lekkerder dan uit een potje. Ik geef soms wel uit een potje, als ik dan eens noodgedwongen een potje moet geven (bijv. op vakantie ofzo)   dan lust hij dat tenminste ook nog.
 
Hoi,
Ik maak het fruit ook zelf, vind het ook beter smaken en heb het idee dat mijn dochter dat ook vind. Ik maak het ook dikker door liga te verkruimelen of een beetje nutrix erdoor te doen.
Doe meestal peer met wat anders. Nu heeft ze peer met nectarine en een beetje banaan gehad, vond ze wel lekker geloof ik.
Groetjes,
Karlien

Ps. Op het cb vertelden ze mij dat Doreen (nu 7 maand) nog geen zelf bereid vlees mag, maar wel uit een potje, dat is weer speciaal bereid ofzo. Geloof dat ze pas vanaf 9 maand vers vlees mag.
 
Daar is dus ook weer verschil in qua CB.
Hier mag je wel gewoon vlees. In het begin doe je het volgens mij gewoon allemaal koken!
Ow trouwens. tip van dietiste: doe een klein beetje olie door de groentehap van je kindje. Het is gebleken dat baby's/kinderen veel te weinig goede vetten binnen krijgen!
 
Terug
Bovenaan