fruithap

Hoi Pauline,je hebt inderdaad gelijk,waarom zo'n haast,ik geef zelf bv en wil wachten tot hij 6maanden wordt en dan beginnen met vastvoedsel. nou ja iedereen zn eigen mening.
groetjes.
 
Ik heb niet perse haast met fruit, maar ik wil wel snel van die vijfde voeding af. En omdat ze het in principe niet nodig heeft, wil ik toch graag dat fruit als extra geven. En gelukkig vindt ze het ook heerlijk. Ze zit er echt van te smullen nu.
Geluukig maar dat iedereen voor zichzelf kan bepalen wat hij wil. Iedereen heeft toch een andere mening. Maar ik ben wel blij met jullie reacties, al lopen die uiteen!
 
Het is niet dat ik haast heb met een fruithapje. Bij ons op het cb hebben ze tegen mij gezegd dat ik wel met een hapje kon beginnen als ik dat wou (toen was ze 4 mnd). Ze heeft het verder niet over gehad dat ik beter kon wachten tot 6 mnd (advies). En die paar hapjes die ze krijgen in het begin kan best. Ik heb wel eens gehoord dat sommige met die hapjes beginnen als het kindje 11-12 weken is.
 
Lastig hoor, al die anoniemen, ik weet nu niet meer wie wie is :)

Voor de laatste anoniem: wat raar dat het cb zei dat je met 4 maanden kan beginnen? Ik snap dat niet hoor. Er zijn landelijke richtlijnen waar alle cb's zich aan moeten houden, en daar staat in dat je het beste kan wachten tot 6 maanden. Kennen ze hun eigen richtlijnen niet? :-/

Ik weet dat veel mensen al eerder beginnen. Sterker nog, ik las laatst van iemand die al met 2 maanden begon! Maar ja, vroeger kregen wij met 6 weken al liga met sinaasappelsap, lekker gezond :-(

Vraagje: als het cb nu had gezegd dat je beter tot 6 maanden kon wachten, had je dat dan wel gedaan?

Groetjes,
Pauline
 
Ik ben helemaal slecht want ik gaf al fruit met 3 maanden. Reden hiervoor was dat mijn zoon al die tijd aan het huilen was, naar mijn idee van krampjes. Ben toen fruit gaan geven(niet veel hoor) en op de een of andere manier hielp dat bij hem. Ik had dus geen haast maar wilde van een baby af met krampen want we werden en beiden een beetje gek van. Wat beteft het cb, die deden er niet moeilijk over toen ik het uitgelegd had. Ella
 
Hallo,
Ik heb nog wel een handige tip voor wat betreft de hoeveelheden.
Ik maak zelf het fruithapje. Inderdaad omdat ik potjes gewoon te duur vind.
Ik pureer zelf het fruit en doe het in ijblokhoudertjes in de diepvries. In het begin kreeg mijn zoontje 2 blokjes + een stukje liga. En elke keer als ik het idee had dat hij nog honger had, deed ik er een blokje bij.
Hij is nu 7 maanden en krijgt 5 blokjes + een halve lige (= ca. 110 gram).
Leuke site voor recepten is www.keukenkikker.nl
Succes ermee!
 
ook bij mij werd gezegd dat ik het zelf moetst weten, ik was eerlijk gezegd al begonnen voordat we naar het cb gingen en ze was toen 4 maanden
Gewoon eerst een paar hapjes.
Ik denk dat ieder het voor zich moet weten wanneer en welke hoeveelheid gegeven word, de kleine geeft vanzelf wel aan als het teveel is of niet lekker.
dus moeders en vaders volg gewoon je gevoel en het cb geeft alleen maar adviezen, die ben je niet verplicht te volgen.
corina
 
Hoi!

Mijn dochtertje krijgt ook al vanaf 4 maanden een fruithapje. Ik had het gevraagd aan de kinderarts, waar we toevallig waren, en die zei: lekker doen!! Dus.... CB vond het ook prima. Ze krijgt nu ongeveer een kwart potje per keer, en ik bouw het heel rustig op. Er is nog geen enkele fles vervallen, ze heeft het echt als extraatje, wennen aan een andere smaak, wennen aan eten van een lepeltje etc. En ze vindt het lekker!! Ze vindt het maar niets als het al op is en ze niets meer krijgt.....

Groetjes!!
Spookie
 
Terug
Bovenaan