Fruithapje bij 4 of 6 mnd?

Even een vraagje aan jullie wanneer jullie gestart zijn met een fruithapje. Bij ons op het cb adviseren ze pas bij 6 mnd te starten. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat bij 4 mnd al kon.
 
Goeiemorgen,

Ik zou gewoon lekker gaan beginnen als je kindje eraan toe is. Ik ben ook begonnen met 4 maanden bij Roos en op het bureau vonden ze dat een goed initatief. Ik ben zelfs al begonnen met groente op aanraden van het bureau. Maar als jij denkt dat je kleintje eraan toe is dan zou ik er zeker aangaan beginnen. Volg je eigen gevoel dat is altijd goed.

Succes ermee!!!

Groetjes,
Henriette
 
hallo,

Ik zou het gewoon al lekker proberen. Daan kreeg met 3 maanden al fruithapjes, en met 3,5 maand al groente. IK ben begonnen met met af en toe een beetje.
En ik zou ook eerst met een soort beginnen, maar laat je kindje maar al vast wennen aan wat vaster voedsel.

groetjes saskia
 
Hoi,

Ik ben ook begonnen met 4 maanden, nu is mijn zoontje bijna 6 maanden maar hij moet er nog steeds niks van hebben, groente trouwens ook niet, ik bied het wel aan maar na 2 hapjes wil hij niet meer. Hij is alleen dol op z'n flesje. Wat de andere mama's ook zeiden, als je kindje eraan toe is zou ik het gewoon geven!!

Succes ermee!

Groetjes, mama van Amir
 
hoi
je moet denk ik gewoon doen wat jij het beste vind voor je kindje imijn dochter was 3 mnd toen ik fruit gaf en een week later groente zo wende ze er snel aanvanaf 4 mnd kreeg ze al liga je moet niet teveel van en cb aannemen en trouwens potjes zijn er al vanaf 4 mnd dus je moet maar kijken
gr debbie
 
Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeding. Als je kindje een verhoogdekans heeft op een allergie wordt er aangeraden om te wachten. En mij is altijd verteld zeker niet voor 4 maanden te geven omdat hun niertjes en maagje daar nog helemaal niet aan toe zijn.

Groetjes Keesje
 
Hoi,
Ik ben begonnen toen m'n zoontje bijna 4 maanden was. Nu is hij bijna 5. Toch heb ik nu een beetje spijt omdat hij er nu uitslag van heeft op dit moment. En misschien had hij het niet gekregen als hij iets ouder was geweest. Op het bureau zeiden ze dat een allergie eerder kan ontstaan als je vroeg begint omdat het darmstelsel nog minder sterk ontwikkelt is. Vandaar wachten tot 6 maanden. Maar ik vond hem groot genoeg om fruit te geven. Hij weegt flink, ziet er goed uit, mankeert niets, is evenwichtig en rustig, eet veel en mocht van mij best eens een lekker ander hapje proeven. En misschien had hij die uitslag ook wel gekregen als ik met 6 maanden was begonnen hoor, maar ja, dat weet je niet. En ach, een beetje uitslag is niet het ergste, als ik maar weet waar het door komt. Op het bureau zeiden ze ook dat baby's altijd wel iets reageren op nieuw voedsel. Hij vind de hapjes heerlijk en hij smult ervan. Wat dat betreft was hij er gerust wel aan toe.
Groeten en succes, marijke
 
Hoi,
Hier met 6 maanden begonnen ivm allerlei allergieen.

Je moet doen wat je denkt dat goed is voor je kind.
En goed letten op de reactie. Mocht hij er niet tegen kunnen weer stoppen ook als hij het helemaal niet lekker vind.

Het is nog niet zo heel erg lang dat het advies 6 maanden is en de potjes zijn in tig jaar volgens mij al niet veranderd vandaar dat er 4 maanden op staat.

Maar ik zou wacht ivm de ontwikkeling van de darmen. En waarom het risico nemen dat om een allergie te "krijgen" als kinderen tot een half jaar het alleen op melk kunnen doen.

Ik vraag me wel af waarom mensen denken of zien dat hun kind toe is aan een hapje of een andere smaak? Kan iemand mij dat vertellen?

groetjes
 
Terug
Bovenaan