fruithapje/groentehapje/pap

A

Anoniem

Guest
hoi hoi allemaal:
ik ben even benieuwd vanaf wanneer jullie beginnen met fruithapje/groentehapje/pap   ?

selina is vandaag 16 wkn, en krijgt al een week of 3 , twee schepjes nutrix in de fles (dit moest van het zh omdat de voeding te dun was, en selina het niet kon eten( lang verhaal, maar de meeste kennen die al wel)
er zijn potjes fruit en groente vanaf 4 mnd..... maar aangeraden word hier bijvoeden vanaf 6 mnd.

wanneer beginnen jullie hiermee?

kuzz lautje

hi

ik ga deze keer wel proberen te wachten tot Fleur 6 maanden is, mijn zoontje heb ik eerder gegeven, met 5 maanden en eerst groentehapjes (ken namelijk niemand die allegisch is voor bloemkool, wortels) daarna pas de fruit. Maar hij heeft nu ook exceem.   Fleur is te vroeg geboren, dus ga haar zo lang mogelijk borstvoeding alleen geven, en wacht dus met bijvoeding tot in elk geval 6 maanden, misschien wel met 7 maanden.

groetjes,
lia

mijn dochter is nu 18 weken en ze krijgt al drie weken fruithapjes en groentepotjes

groetjes sandan

Hoi!

Het advies is om pas met 6 mnd te beginnen met bijvoeding. Zeker als er allergieën voorkomen in je familie (eczeem, hooikoorts, voedselallergie), dan moet je niet voor de 6 mnd met bijvoeding beginnen. De kans is dan een stuk groter dat ze ook een allergie ontwikkelen.
Finn is nu 3 mnd en krijgt nog volledige borstvoeding. Hij heeft hier echt genoeg aan, dus ik wil dit ook proberen vol te houden tot hij 6 mnd is en dan langzaam beginnen met fruit en groente.

hoi lautje

mijn dochter denise is nu 5 maand en met 16 weken ben ik begonnen met fruit bijgeven.
ze krijgt nu ook groente.

ze adviseren meestal met 6 maanden om met groente en fruit te beginnen.
maar bij ons gaat het hartstikke goed!!

groetjes angela

Kan iemand mij uitleggen hoe je door groente en/of fruithapjes allergieen kan ontwikkelen.Ik heb het nu al vaak gehoord, maar begrijp het niet.
Want als ik er iets over opzoek, gaat het over bijvoeden naast de bv. Maar ik geef fv (kv), maar dat dan nog verschil???

Groetjes Bertine

hi Bertine,
ik weet niet hoe het werkt allergieen, maar ik ken genoeg mensen die allergisch zijn voor aardbeien. Zelf heb ik ook allergische klachten als ik een ongeschilde appel eet, dan krijg ik jeuk in mijn mond, heb ook wel is gelezen dat er een link is met hooikoorts (en dat heb ik ook).

Vandaar dat ik zelf ben begonnen met groente hapjes, daar hoor je nooit iets over dat   mensen allergische reactie van krijgen.

hoe het bijvoeden gaat met BV weet ik niet, het lijkt me hetzelfde als flesvoeding. in het begin telt het niet mee en langzaam vervangt het een (melk) voeding. Voor meer info kan je mischien terecht op www.borstvoedingsforum.nl  

groetjes,
lia

sorry bertine ik dacht dat je bv gaf, maar zie dat je fles geeft dan heb je niet zoveel aan dat forum.   maar het blijft wel hetzelfde, eerst is het maar een paar hapjes, ik gaf het altijd voor ik de fles gaf.

groetjes,
lia

Terug
Bovenaan