fruithapje/groentehapje/pap

hoi hoi
indy krijgt al een tijdje pap in de voeding omdat ondanks dat ze voeding heeft voor hongerige baby,s nog steeds honger had.
ik begin van de week denk ik met een fruithapje,ze is dan nog wel geen 4 maand maar
vroeger gaven ze de kleintjes al vanaf 6weken bijvoeding en ik ben er ook groot door geworden.
liefs sil

ik denk dat je zelf wel weet wanneer je kindje toe is aan "iets meer". ondanks dat onze oudste behoorlijke astma is geconstateerd, ben ik bij hem al met 3,5mnd begonnen met fruithapjes en groentepotjes. Hij wilde echt geen fles meer. Ja wat moet je dan? Hij was ook erg vlug over opbijna volledig de potjes. Maar nu bij onze jongste ben ik er nog niet aan begonnen (hij is nu 4mnd) hij heeft nog niet aangegeven dat hij graag wil. Hij heeft ook heel lang gespuugd, en is nu sinds 2 1/2wk eindelijk goed aan het drinken (hij houd wat meer binnen). Dus bij hem wacht ik nog even.
Maar wat ik weet van mijn omgeving is dat de meeste er rond de 4mnd rustig aan mee beginnen. En dat het ook nog wel even   duurt voordat de meeste kids er ook echt lol in hebben.

Succes ermee!!

Hoi,

ik geef volledige bv en blijf dit doen tot Arvin minimaal 6mnd is, hierna wil ik gaan bijvoedden volgens de Rapley methode. Hierbij begin je niet met potjes/prutjes/pure, maar met hele stukken (bv groente) en laat je je kind ermee spelen. De bedoeling is dat ze het door te ontdekken met handen en mond vanzelf gaan eten. Deze methode lijkt me heel natuurlijk en het speelt in op de ontwikkeling van je kind. Deze vorm van bijvoedden wordt vaak als het verlengde van bv gezien, maar ik zie niet in waarom het niet ook een goede methode is bij fv.

Liefs nika

handig joh, zo'n forum! ik vind het erg leuk om jullie ideeen te lezen.

liefs lau

Ik had bedacht om binnenkort pap te gaan proberen met een lepel.
Dewi drinkt nog steeds niet echt veel, maar misschien wil ze wel pap naar binnen gelepeld hebben... Ze is nu 15 weken en ik wilde het als ze 16 weken is gaan proberen. Ik ben benieuwd of dat goed gaat!!

groetjes Cathelijne

Terug
Bovenaan