fruithapje, help allergisch of tandjes??????

Hai,

Ik snap dat je niet kan wachten tot je fruit en/of groente hap kan geven.... Ik had dat ook met mijn eerste! Een prachtig gezicht is dat, een nieuw smaakje proeven... Maarja het kan ook een keerzijde hebben en net als jij heb ik dat toen ook ontdekt. Mijn oudste was trouwens met 37,2 wk geboren en was nog geen 5 pond. Vanaf tweede week veel last van haar darmpjes en via diëten (borstvoeding) van alles geprobeerd. Uiteindelijk erachter gekomen dat ze allergisch is.
Aanbevolen wordt om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding en mij is geadviseerd om eerst met groente te beginnen (is wat zachter voor haar darmpjes). Fruit is toch wat lastiger, Irene had last met de appel en perenhap alleen mango ging in het begin nog wel. Eén smaak per vijf dagen (dwz drie dagen groente of fruit, eerste dag 4 hapjes, tweede dag ca 8, derde dag weer wat meer, vierde en vijfde dag rust geen hapjes dus) Bij heftige reactie gelijk stoppen.
Wat voor de exceem nog kan helpen is je flesvoeding aan te maken met rooibosthee, ook voor krampjes kan het helpen. Ik heb hier al vele goede verhalen over gehoord! Ik heb het gedronken tijdens de borstvoedingsperiode en zelfs toen heeft het nut gehad.

Succes
 
Terug
Bovenaan