fruithapje maken

hallo

mijn zoontje is 3,5 maand en ik mocht van cb al beginnen met fruithapjes, hij krijgt het nu al 4 dagen en hij vind het heel lekker
en hij heeft er ook geen last van dus gaat perfect,

maar hij eet niet echt veel ongeveer 1/3e van een potje dus ik kan veel weg gooien

weet ook iemand hoe ik het beste zelf een fruithapje kan maken, wat moet er dan doorheen en wat zijn de hoeveelheden in verhouding met het fruit.

Groetjes Rebecca
 
gewoon fruit pureren. Daar hoeft verder niets doorheen.
Stukjes peer met de staafmixer pureren. Of banaan prakken. Een appeltje koken en daarna pureren. Enzovoorts....
In het begin is het het beste om 1 soort fruit te geven, zodat je kunt zien of er een allergische reactie op komt.
Kijk anders eens op www.keukenkikker.nl
Suc6!
 

Ik zelf ben ook begonnen met 3,5 maand een fruithap te geven. Onze zoon vond het heerlijk al dat nieuws. Maar als ik met een potje kwam zat meneer te kokhalzen dus daar ben ik snel mee gestopt. Die van ons is helemaal verzot op banaan met een beetje sap en een liga. Ook vind hij het erg lekker om peer te eten met liga. De hoeveelheid is best moeilijk te bepalen. Die van ons at best veel. Hij is begonnen met een halve banaan en een halve liga.

Groetjes,
Miriam
 
Hi!
Wij zijn sinds een weekje of anderhalf ook bezig, mijn zoontje is 4,5 maand.
Ik pureer alles met de staafmixer, meestal nog vrij grondig, soms met wat hele kleine stukjes erin.
Ik geef alles net zolang tot hij het lekker vindt en ga dan over op iets nieuws.

Ik heb het boek "Opperdepop" van AH, is daar volgens mij niet meer te krijgen maar is wel erg handig, bouwt mooi op.
Ik geef Mick hoeveel hem smaakt.
Een halve banaan, een hele peer.

Groetjes,
Natalie
 
Je kunt een potje 24uur in de koelkast bewaren. Dus dan hoef je maar 1/3 weg te gooien i.p.v. 2/3.

Gewoon een halve peer in de blender. Als de peer erg hard is ff zacht laten worden met een beetje water in de magnetron.

Nectarine of perzik kan ook makkelijk in de blender.
 
Hai,

Als je het zelf maak kun je wat je overhoud en wat hij niet wil eten zelf opeten, zo deed ik dat dus elke dag.

Hij heeft nooit een potje fruit gehad (hij is nu bijna 10 maanden), alleen als we op pad waren wel. Ik maakte het zelf en in het begin maakte ik 1 appel of 1 peer (soms met liga) klaar en gaf hem wat hij wilde eten. Wat ik overhield at ik zelf op.

Nu eet hij 2 stuks fruit helemaal op en hoef ik dus nooit meer de restjes te eten.

Groetjes
Nataly
 
Ik deed het ook door de blender.. en heb ook veel lekkere recepten gevonden op keukenkikker toen.. nu eet ze soms nog potjes die ze overgens nog erg lekker vind ( 20 mnd ) maar ook veel vers al..
Mijn dochtertje was gek op meloen.. die word wel erg dun in de blender maar met een liga erdoor smulde ze ervan..
Wat ook goed kan is in ijsblokbakjes invriezen.. dan haal je er steeds een paar blokjes uit en laat je ontdooien..
Niet telang bewaren dan!

succes!
 
Terug
Bovenaan