fruithapje maken

3,5 maand is supervroeg! Speciaal advies van het CB? Hier mocht ik pas met 5 maanden starten met groente en bij 6 maanden met fruit.
Waarom mocht je al zo vroeg beginnen? Ze geven niet voor niets advies om 6 maanden alleen melk te geven. De darmpjes zijn er niet klaar voor.

als je wilt geven gebruik dan alleen de vruchten die het minste van de darmen vragen: peer, banaan, mango, avocado, meloen....

En als je geen dringende reden hebt om bijvoeding te geven zou ik gewoon stoppen, want ze hebben aan melk genoeg de eerste 6 maanden! Klinkt misschien bemoeierig.... maar ik wilde het wel even zeggen. Je moet het natuurlijk zelf weten...
 
WIj zijn bij onze dochter ook met 3,5 maand met fruit begonnen, en met 4,5 maand met groente.
Ze had bedacht dat ze geen melk meer wilde drinken, nog zo;n 250 ml per dag, dat is natuurlijk niet genoeg. Dus toen in overleg met cb begonnen met fruit en toen ging ze ook weer drinken, en dit ging ook zo bij 4,5 maand. Een super eigenwijsje. Ze is nu 8,5 maand en drinkt nog 1 1/2 fles, eigenlijk zou ze er nog 3 moeten hebben, maar ja ze heeft genoeg aan de "bijvoeding". Ieder kind is denk ik anders, ik kijk naar wat ze wil eten, ik bied het aan, wil ze het niet, dan is het jammer. Ze groeit goed, dus dat is voor ons een goede meter.
 
chade bedankt voor de tip van de peer, vorige week een peer gekocht en kon pas na 5 dagen de peer gebruiken.

Ik pureer fruit zelf en doe er liga bij. Wat ze niet op eet vries ik in.
 
bloempje

met flesvoeding mag het eigenlijk vanaf 4 maanden en bij bv vanaf 6 maanden,
maar ik mocht nu al wel wat beginnen cb stelde het zelf voor,
en mijn zussen hebben iets oudere kinderen maar bij hun was het normaal dat kinderen vanaf 3 maanden al fruithapjes enzo kregen

mijn zoontje krijgt het nu elke dag en hij vind het heerlijk, heeft geen krampjes of diaree ofzo

ik moest er alleen voor zorgen dat hij wel minimaal 800 ml melk krijgt, en dat krijgt hij wel want hij krijgt nog 5 flessen van 200 ml, maar als hij een keer veel te vroeg is dan mag ik het wel wat rekken met fruithapje of dixap
 
Terug
Bovenaan