fruithapje

ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie je kind een fruit/groente hapje gegeven hebben.
Ben je eerst met groente of eerst met fruit begonnen.
Mijn dochter is nu 3 mnd en soms heb ik het ideen dat ze wel eens wat anders lust.
Kan dat of verbeeld ik mij dat.
gr. sylvia
 
Het is moeilijk te zeggen of ze al wat anders zou lusten. Per kindje is dat wel verschillend. Op zich zou ik nog even wachten. "Men" is het er wel over eens dat ze pas vanaf 4 maanden meer dan alleen melk kunnen verdragen. De darmpjes van zo'n kleine baby moeten zich nog ontwikkelen. Wij zijn zelf met 4,5-5 maanden begonnen met fruit. Je hoort echter ook van veel mensen zeggen dat je beter met groenten kunt beginnen. Lekker duidelijk allemaal haha. Onze zoon was er toen echt aan toe. Melk liet hij steeds meer staan, maar had nog wel honger. Dus het kan bets dat zo'n kindje het op een gegeven moment aangeeft.
Probeer het nog een maand te rekken, dat scheelt al een stuk en dna kun je rustig de bijvoeding opbouwen. Niet meteen alles geven, maar alleen zachte soorten fruit, zoals appel, banaan, peer enzo.

veel succes ermee. Het is erg leuk om ze eenmaal te zien eten.

groetjes
 
Ik ben met fruithapje begonnen toen mijn dochter 3.5 maand was. Begon met fruithapje. Maakte het wel een beetje warm en gaf het met een plastic koffielepeltje. Kan volgens mij geen kwaad.
ayse
 
Hoi Sylvia,

Het advies is om tot 4 maanden te wachten. Volgens mij kunnen de ingewanden van je kind het anders nog niet zo goed aan. Verder heeft je kindje het nu nog niet nodig omdat ergenoeg in de (fles)voeding zit.
Het makkelijkste vond ik om te beginnen met een fruithapje. De meeste kinderen vinden dit erg lekker. Met 5 maanden heb ik mijn zoontje groentehapjes gegeven. Sommige hapjes vind ie lekker en sommigen weigert hij gewoon te eten.
Dit zal bij sommige kinderen vast anders zijn.
Warom vraag je het buro niet om advies? DAar zijn ze n.b. voor!
Succes.
 
zo idd best wel kunnen dat ze er al eerder aan toe zijn.
Ik raad het je alleen wel af omdat de darmpjes er nog niet aan toe zijn..
Ze adviseren zelfs pas met 6 mnd te geven maar dat vind ik gewoon zielig...
succes
 
Ik had met 3 maanden ook het gevoel dat mijn zoontje toe was aan wat anders dan melk. Water vond hij niet lekker. Ik heb hem toen goed verdunde diksap gegeven en dat ging heel goed. Toen hij 4 maanden was ben ik begonnen met fruithapjes en hij was 6 maanden toen ik begonnen ben met groentenhapjes. Succes!!

Groetjes,
Nanda
 
Anoniem van 29.11, 09.25. Waarom vind jij het zielig om pas met 6 maanden te beginnen??????
De kinderartsen en dietisten raden aan pas vanaf die tijd te beginnen omdat vanaf ZES maanden de darmen het pas echt aankunnen. De fabrikant zet op de potjes 4 maanden omdat die zijn spulletje wil verkopen. Veel kindjes kunnen er wel tegen vanaf vier maanden, maar lang niet alle kindjes.

Vaak zijn het de moeders die het leuk vinden om eens iets anders te geven dan melk, niet de kindjes die eraan toe zijn. Sorry dat ik hier zo fel op reageer, maar vaak genoeg klagen de moeders achteraf dat hun kindje niet meer goed slaapt en veel huilt in een keer!
Trouwens, geniet van het flesje zolang als het kan, het is veeeeel gemakkelijker dan hapjes geven en het is heerlijk zo'n kinderlijfje tegen je aan te hebben, die tijd is zo snel voorbij.
 
Terug
Bovenaan